Nytt negeriabrev!!

RIA

Trådstartare
öppnade min inkorg igår och detta fanns att beskåda...

From: Miss Brenda and Casmin
Dear one,

May the blessings of God be with you. I first thank you for the opportunity to discuses with you. I am Casmin Komath 17 years and my sinior sister Brenda Komath 19 years. We are the children of late Dr. Komath Mardi. We are orphans being that we lost our mother at a very tender age and our father took us so special because we are motherless. Our father was the director of the Cocoa exporting board in Abidjan, Ivory Coast. He died on October (2006) through food poison given to him by some undisclosed people who i greatly suspect to be his business associates in one of their outings on a business trip in Bouake to negotiate for the purchase of a coffee plantation.

Before my father's death, he deposited the sum of $7.500.000.00 Miliion USA Dollars in a Finance House here and he left an instruction that the money is strictly for investments aboard. Because he used my name as the next of kin in depositing the fund, he instructed the bank that the fund is to be released to me when I am upto 25 years or above or i must present my guardain who must be from a foreign origin.

Because of the hostile behavior of my fathers relatives and there constant threats to kill us, we had to run away with the deposit documents to a nearby village where no one would know or identify us. They have collected from us my fathers car and house because the are our elders, there was nothing we could do than to run for our dear life's. i decided to make haste to see that these money is transfered from this country to your account in your country so that we can leave these country before something bad happens to us. Now that I am still 17 years, It is for this reason that we contacted you to be our guardian and assist us receive this fund in your account for investment in your country and also to assist us come over to your country to continue our education.

This is our reason for contacting you. Please if you are touched to assist us, kindly contact us via email urgently or call us on 0022508792685. Apart from this, after the successful transfer to your account, we will give you 25% of the total fund for your cordial assistance and 15% for charity homes like the less privileged because that was the vow we made to God and 5% for any expenses which you may incure in course of this transaction. We want to let you know that all fund and investments shall be under your care until we finish our education because my late father advised us not to follow money first. He said that Eduction is the Key to success.

Please note that the confidentiality of this transaction would be highly appreciated for security reasons and for our life sake.

Please reply as soon as possible .

Thanks and God bless you.
Brenda and Casmin
0022508792685


hallå?? skulle jag gå på det där eller?! :devil:
någon som fått samma brev?
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

Underbart bra engelska iaf... Själv läser jag aldrig spam-mail... Kollar rubriken: "Ok, spam, delete"
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

:rofl: sant, det kan jag hålla med om!

jag brukar inte heller läsa såna brev, men nu var överskriften bara casmin. å till råga på att så hette min gamla häst kasmin, så lite sådär i min undermedvetna så kunde det ju vara info om henne :crazy::)
så därför öppnade jag det...

men gud vilka konstiga anledningar dom ger att man ska hjälpa dom att få pengarna. å vilken summa sen!!
sen att jag skulle få en del av det, det låter ju roligt det...
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

det där låg i min skräpkorg men jag orkade inte ens läsa utan tog bort direkt.
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

Fick något liknande efter att jag annonserat på Blocket. Var till slut tvungen att blockera avsändaren för det drällde in hela tiden.
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

Undrar om någon går på det där fortfarande...?

Jag får minst 3 i veckan.
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

Jaha, eftersom ingen annan hjälper dom stackars krakarna :cry: så får dom låna mitt bankkonto nu. Nästa vecka är jag rik som ett troll igen och kan köpa en traktor till eller nåt annat käckt. :idea:
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

Jaha, eftersom ingen annan hjälper dom stackars krakarna :cry: så får dom låna mitt bankkonto nu. Nästa vecka är jag rik som ett troll igen och kan köpa en traktor till eller nåt annat käckt. :idea:

Ååh, du är en snäll man Ridde! :bow: :love: :D
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

Jag fattar inte riktigt hur detta funkar, jag antar att dom försöker lura av folk pengar men hur?
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

Du ger dem tillgång till ditt konto, alternativt får betala en slant för att det ska funka.
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

Varje dygn så skickas det ungefär 90 miljarder spammail. (Källa: www.wikipedia.org) Så chansen att något av dessa hamnar i din mailbox är ganska stor.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nytt negeriabrev!!

Man varför öppna såna brev öht? du kan få mkt skit på din dator.
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

Jag har fått ett sådant här: (observera att jag la till några bokstäver till länken så ingen ska kunna trycka på den med flit)

FROM ALFRED FIFAJI
THE HEAD OF FILE DEPARTMENT, AFRICAN
DEVELOPMENT BANK (ADB)
COTONOU, BENIN REPUBLIC, WEST AFRICA
TELEPHONE: 00229 97068111

STRICTLY PERSONAL

I am Alfred Fifaji, Head of Files/Records Department and Debt Recovering
Unit in the African Development Bank, Cotonou, Benin Republic in West
Africa.
Firstly, I must solicit your explicit confidence in this transaction.This
is by virtue of its nature as being utterly confidential and top secret.
However, after series of petitions have been received by this regime from
Foreign Contractors regarding the inability of the African Development
Bank to settle all outstanding debts owed to Foreign Contractors, a
committee (which I was the head)was set up to carefully review all overdue
debts owed to foreign contractors and recommend for immediate release of
such funds with immediate effect.
During the investigation period, we discovered an abandoned sum of 35
Million (Thirty five million United States Dollars) belonging to a German
business magnate and property consultant, Late Andreas Schranner. The late
Mr Schranner died in a plane crash on Monday, 31st July, 2000 alongside
his family members. The BBC website
refers:http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/859479.sssssssstm
Since we got information over his sudden death the bank has made frantic
efforts to locate his reltions, but all attempts failed. The bank cannot
release this funds to anyone except it receives an application from
anybody who would stand as the next of kin or business partner to the late
customer.
It was based on this discovery that my collegues and I conceived the idea
of contacting you, based on the good recommendation given to me by a
friend who works with the chamber of commerce and industries here. We do
not want the funds to be shared by the board of directors of the bank who
may wake up one day to declare it "unclaimed funds". We need your
unflinching support and cooperation to have the funds transferred to your
nominated bank account. Please, note that upon the successful transfer of
the funds to your bank account, you shall be entitled to 25% of the total
funds as your share. I shall at a subsequent date come to your country to
open an account where I will deposit our 75% of the funds.
Having done a thorough feasibility study on how to perfect the transfer of
the funds to your bank account, your role shall be to send an application
for claim of the funds to the bank as a next of kin or business partner to
the late Andreas Schranner. I also would require your contact address,
telephone and fax numbers for easy communication. Please, rest assured
that the business is 100% risk free.
Upon receiving your response to this proposal, I would be most obliged to
send to you a text of application for claim of the funds which you will
send to the bank. Please, bear in mind that with your strong obedience to
my guidance in this transaction, the funds would be transferred to your
account within 14 working days.
I look forward to receiving your urgent response.
Best wishes,
Alfred Fifaji

och min kompis har fått ett:

Vi är glada över att informera Er om det nyliga resultatet i internationella BONO-LOTO LOTERIA dragningen, daterat den 29'e september 2007. Resultatet av blandningen med namn och lottnummer publicerades idag, den 29'e oktober 2007.
Ert namn valdes tillsammans med lottnummer 3527284136, köpt via ESTRELLA SEGURIDAD S.A. ESPAÑA, med serienummer FKT85248961, med de vinnande numren 05-09-17-28-39-41 som vann första kategorins lottdragning. Ni har vunnit en vinstsumma på ?855.000,00 (åttahundrafemtiofemtusen euro). Totalsumman på ?9.259000,00 delades på trettio internationella vinnare.
Er vinst finns i en fond på en bank med ett konto i Ert namn. För säkerhets skull informerar vi Er att ni inte publicerar Er vinst för allmänheten, förrän Ni har fått Era pengar på Ert bankkonto. Detta råder vi Er, för att undvika att andra personer utnyttjar denna situationen.
Vinnarna valdes bland 55.000 deltagare från Afrika, Asien, Australien, Mellanöstern, Europa, USA, Nord-, Mellan- och Sydamerika, genom ett datoriserat system.
Lotteriet utspelas årligen av Bono-loto, i samarbete med staten. Vi hoppas att Ni med Er vinst deltar igen och vinner en ännu större vinstsumma.
För att inkassera Era pengar, ta kontakt med Er ansvarige för utbetalning, SR SERGIO RAJOY WILLIAMS (direktör för internationella avdelningen på ZURICH FINANCE S.A. ESPAÑA, telefon 0034-6-66-33-66-95 / Fax 0034-91-14-14-342 för att få all möjlig hjälp till att få pengarna till det konto Ni anger. En kopia på detta orginal har skickats till ESTRELLA SEGURIDAD S.A. ESPAÑA, då det var de som köpte lotten i Ert namn, och av denna anledning har de rätt till 15% av Er vinstsumma.
Kom ihåg att Er vinst måste reklameras innan den 15'e november 2007. Efter detta datum, kommer pengarna övergå till spanska Ekonomiutskottet, om pengarna inte reklameras.
Vi informerar Er om att 15% av vinstsumman tillhör ESTRELLA SEGURIDAD S.A. ESPAÑA. Denna summa ska Ni betala när Ni har fått Er vinstsumma. De kan inte få ut denna summa innan, då pengarna finns på ett konto i Ert namn och får av Bono-loto S.A. inte ändras av säkerhetsskäl.
Om Ni undrar något, eller bara vill få mer information, kontakta SRA. LUCIA RIVERA DUNCAN (Direktör för internationella transaktioner på BONO-LOTO LOTERIA S.A. ESPAÑA) på telefonnummer +34-6-54-91-73-08. Vid kontakt, meddela Ert namn och efternamn, inkluderat med referensnummer på Er vinst som finns här ovan.
ALBERTO SANCHEZ DOMINGO
(det sista var dock skrivet i svenska, men det är många som fått den, hem till brevlådan då)
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

Nog hade du kunna låta oss klicka på länken, den är ju till BBCs hemsida och antagligen "riktig" ;)
 
Sv: Nytt negeriabrev!!

Har ochså fått negeriabrev men inte med kontonummer så det har varit att dom vill veta namn på släkt och familj.Så var det några som hade dött och dom letade efter arvingar det fanns ingen adress eller telefonnummer allt var skrivet på engelska. Så dom kanske har börjat på ett annat sätt nu,och att det handlade om stora pengar ochså och en procentenhet av beloppet skulle gå till behövande det fanns på hotmejlen.:o:devil:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Företag We are located on the north side of Lake Balaton. Surrounded by hills and vineyards, we have access to excellent trails and even better...
Svar
0
· Visningar
305
IT & mobiler Jag har försökt att rensa i datorn och har raderat massor, både i mail, foton, OneDrive och alla ställen jag kan komma på. Likafullt får...
Svar
9
· Visningar
533
Senast: Rie
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 872
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp