Nytt regntäcke

A

Akustik

Jag har lite funderingar.. Ska köpa ett till regntäcke i veckan. Pga att dom inte torkar i stallet (hög luftfuktighet) så måste vi nu ta hem och torka täckena..

Jag har kollat runt litegrann och väljr mellan dessa. Jag föredrar ofodrade då de torkar snabbare och vi kan tvätta de själva hemma.


*HW rhino med halvhals. 1200:- (på internet, så frakt, postförskott m.m tillkommer.)
*Ett Amigo för 700:- + tillhörande hals 400:- (internet, se ovan)

*Ett bucas Irish turn out light, 1000:- (i affär i stockholm)
*Ett Mark todd, för 1200:- ( i affär i stockholm)

Vad hade ni valt? (pga. pris, kvalité, egna erfarenheter osv.)

Jag personligen tror nog mer på antingen Bucastäcket eller Mark todd täcket. Då det inte är någon beställningtid och så..
 
Sv: Nytt regntäcke

Jag hade nog valt Amigot eller Rhinot om du var säker på storleken så att du inte behöver skicka tillbaka o så. HW sitter alltid perfekt på mina hästar, det gör inte tex Bucas. Vet inte hur kvaliten är på Amigo utetäcke men Rhinot har jag haft i många år och det håller jättebra och är väldigt lätt.
 
Sv: Nytt regntäcke

rhinot skulle jag köpt, bra täcke! Eller Amigot...vad du än gör, köp INTE mark todd täcket, det sämsta jag varit med om. Skulle avråda alla från att lägga det täcket på sin häst!
 
Sv: Nytt regntäcke

amigo =P

men nog måste du hitta en affär i stockholm som säljer täcket så slipper du beställa.. granngården?
 
Sv: Nytt regntäcke

Okej :o vaddå? Gick det sönder direkt eller läckte det eller vad?
 
Sv: Nytt regntäcke

Joo.. rhino täckena är fina och sitter bra på min häst. Men leveranstiden är 11-23 dgr.. Dvs. 23dagar.

Så det lutar nog mot bucas.. Har inte sett de ofodrade HW täckena ngnstans just nu.
 
Sv: Nytt regntäcke

Jag har beställt ett rhino från en sida på internet där skickade hon täcket på torsagen och jag fick det på måndagen så visst finns de som skickar de snabbt. kan PM om vilken sida.
 
Sv: Nytt regntäcke

Jag tror att Amigo finns att köpa på affären som inte ligger alltför långt från ditt stall. 879 kr enligt senaste utskicket...Hals 498 kr
 
Sv: Nytt regntäcke

det läckte som ett såll. Men bucas är ju jättebra annrs!
 
Sv: Nytt regntäcke

Bucas torkar väldig väldigt sakta (och har kass passform på mina hästar också för den delen).
Jag skulle tagit Rhino täcket. Det finns fler än en nätaffär som säljer dom, inte alla har så sjukt lång lev. tid...
 
Sv: Nytt regntäcke

Bucas hade jag valt, men som sagt det passar inte alla hästar...

Annars skulle jag föreslå svea sverigetäcket, har fungerat as bra för mej och ligger i en bra prisklass!:D
 
Sv: Nytt regntäcke

...om du vill komma billigare undan kan jag varmt rekomendera Shires täcken. Läcker inte, kostar inte mycket, och håller! Till och med på min d-ponnyvallack som har en viss förkärlek till att busa runt som en idiot i hagen och ha sönder allt som kommer i hans väg! :angel:
 
Sv: Nytt regntäcke

Kan tipsa om en stallkamrats täcke från Bö**es som bara kostar runt 400:- och håller riktigt tätt, torkar fort och är riktigt snyggt. Ser dyrare ut än det är! Täcket är lite fodrat och väger nästan ingenting. Finns i brunt och nån mer färg som jag inte minns. Tänkte inhandla ett själv. ;)
 
Sv: Nytt regntäcke

Jasså okej :) Hörde också att de utökar öppettiderna.. Det verkar som om jag får besöka dom imorgon :)
 
Sv: Nytt regntäcke

är det möjligtvis den Akustik jag känner till ? :angel: :p

fuxen som är nyklippt i måndags? :angel:
 
Sv: Nytt regntäcke

Yes det låter ganska precis som min Akustik de :)
Och du är? :p
 
Sv: Nytt regntäcke

Vi har två hästar i stallet med Bucas-regntäcken, visserligen fodrade, men det är det sämsta jag varit med om! Efter en regnig dag är täcket blytungt och tar evigheter att torka och fodret blir skitäckligt! Dessutom sitter de illa.

Jag skulle ha valt Rhino eller Amigo. Själv har jag ett ofodrat HorseGuard som jag är skitnöjd med (samma prisklass som Rhino).

/Camilla
 

Liknande trådar

N
Utrustning Jag ska köpa ett utetäcke till min ena häst och världens beslutsångest :p Det jag vet är att det ska vara ett Horseware eller Mark Todd...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Nyrelski
·
P
Utrustning Jag ska köpa ett regntäcke till hästen och behöver hjälp. Krav: -Det ska vara vara halvhals -Väldigt tunnt men ändå inte helt...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Inka-90
·
L
Utrustning Har varit ute på ännu en session täckesjakt och, såsom så många gånger tidigare, utan bra resultat. Den här gången så styrde jag...
Svar
11
· Visningar
1 420
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp