Nytt regntäcke

Sv: Nytt regntäcke

Pga att dom inte torkar i stallet (hög luftfuktighet) så måste vi nu ta hem och torka täckena..
Hög luftfuktighet är dock inte bra vare sig för byggnader, foder eller hästar så är det ingen som oroar sig för det?

Ok. Vet att det inte hör hemma i tråden, men det är en viktig aspekt i hästhållningen.
 
Sv: Nytt regntäcke

hihi zappa racerponnyn, säger dig kanske ngt.. :D

boxgranne :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Nytt regntäcke

Går det inte att införskaffa en luftavfuktare? Det har vi i vårat gamla stall och täcken torkar och luften är torr.

/Camilla
 
Sv: Nytt regntäcke

Hög luftfuktighet är dock inte bra vare sig för byggnader, foder eller hästar så är det ingen som oroar sig för det?

Ok. Vet att det inte hör hemma i tråden, men det är en viktig aspekt i hästhållningen.


mm.. det är en gammal stallbyggnad, från sekelskiftet kanske, så jag tror att det klarar sig ett tag till. Det är bra ventilering och luft, bättre än ngt stall jag har varit i faktisst (med undantag från typ, utestall :p ). Hästarna trivs jättebra och jag har inte märkt av ngt med fodret heller, dessutom så förvaras foder på annat ställe.
 

Liknande trådar

N
Utrustning Jag ska köpa ett utetäcke till min ena häst och världens beslutsångest :p Det jag vet är att det ska vara ett Horseware eller Mark Todd...
Svar
6
· Visningar
1 040
Senast: Nyrelski
·
P
Utrustning Jag ska köpa ett regntäcke till hästen och behöver hjälp. Krav: -Det ska vara vara halvhals -Väldigt tunnt men ändå inte helt...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: Inka-90
·
L
Utrustning Har varit ute på ännu en session täckesjakt och, såsom så många gånger tidigare, utan bra resultat. Den här gången så styrde jag...
Svar
11
· Visningar
1 417
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp