Nytt stall.

J

JennyTuff

Svårt o veta vart jag ska lägga den här tråden. Flytta den gärna om det finns bättre ställe att ha den på :)

Imorgon ska jag flytta min häst till ett nytt stall. Vi har stått i det gamla stallet snart fem år, han har trivts bra där utifrån vad jag kunnat sett.

På senare tid har dock matte börjat vantrivas o han har fått vara lite "han e ju så snäll släpp in honom med den nya hästen" häst dom sista månaderna. Han verkar dock ta det med ro, gnäggar nu mer glatt på halva stallet. (se:tjena kompis,vi gick ihop för en vecka sen).

Nu ska vi alltså flytta, jätte skönt tycker jag MEN e så rädd att han inte kommer trivas i det nya stallet. Funkar hästar så? Har ni som driver stall sett att nya inackorderingar vart "nere" pga flytten?

Det jag främst tänker på e rutiner. Han har ju ändå fått sina mål mat samma tid i fem år, haft samma kompis i boxen brevid som senaste tre åren men har som sagt bytt hagpolare som en annan byter underkläder.

Nu känner jag att det här va en väldigt dum fråga men slänger ut den ialf. Ni får idiot förklara mig el svara snällt ;)
 
Sv: Nytt stall.

Hur gick det med uppsägningen? :)

Jag har stall med inackorderingar och jag tycker att de acklimatiserar sig ganska snabbt. Din häst verkar vara en trevlig prick så jag tror inte det ska bli problem!
 
Sv: Nytt stall.

Hur gick det med uppsägningen? :)

Jag har stall med inackorderingar och jag tycker att de acklimatiserar sig ganska snabbt. Din häst verkar vara en trevlig prick så jag tror inte det ska bli problem!

Det e fler som frågat tänkte jag skulle kasta in ett svar i gamla tråden ang hur det gick!
 
Sv: Nytt stall.

Hästar är ju rätt sociala djur så det är nog inga problem, gällande hans gamla måltidsrutiner... Skiljer det sig mkt? Brukar inte vara några problem med det heller, men ha koll på magen första tiden. Det blir ju omställningar både psykiskt och fysiskt. Va frikostig med B-vitamin! Jag brukar alltid spruta min häst med Beviplex när det sker någon förändring, detta "tankar" upp dom lite extra, och man kan inte överdosera, de kissar ut överskottet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 633
Senast: bobbbo
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 651
Senast: Blyger
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 907
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 042
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp