Bukefalos 28 år!

Nytt stuk på Krafft Breed?!

M

Magdalena

Har de ändrat något i innehållet på Krafft Breed också? Stallägaren köpte en säck idag, och pelletsarna var mycket större än de i min säck (köpt för 3v sen).
 
vet inget om det... men de "håller på" mycket just nu, en ny müsli, nya groov och så skulle väl sport försvinna helt? då är det väl möjligt att de ändrar storleken på breed, men om innehållet ändras måste dom väl gå ut ordentligt med det så att folk inte doserar "fel"..?!
 
Det skulle inte förvåna mig, fast jag köper inte breed just nu.. så jag vet inte!!

Men 1996 så ändrades lucernet helt plötsligt (1 säck), såg ut som kaninpellets.. pyttesmå stenhårda nästan svarta pellets, men man litar ju på ens foderleverantör så jag gav min gammelhingst detta.. han fick diarré och återhämtade sig inte, och Krafft medgav icke att det skulle vara nåt fel på deras foder.. min häst dog säkert av åldern sa dom!

Tyvärr hade jag för lite sparat av de pelletsen för att skicka in för analys, dessutom var ju hästen över 31..
Men F**N vet :confused:

Jag sa då till mig själv.. aldrig mer Krafft, men....
 
Ja, de ska ju ändra så att alla pellets får samma storlek. Om ni kollar säcken så ska det stå där. Finns en annan tråd här på forumet med samma undring! :smirk:
 
Aha, det kan ju vara bara storleken, hittade inget på hemsidan. Ska kika på säcken ikväll om minnet tillåter :D
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 761
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 478
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 745
Senast: Lhas
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Börja rida
  • Hovelände
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp