Nytt trä är gott!

S

Spirelli

Nya boxväggar är smaskens tycker pållen. Nån som provat pulver/färg att stryka på. Eller att plåtsko alla kanter?
 
Hej!

Dels tror jag att hästen behöver något att göra, eller saknar något i sin kost.
Att tilläggsfodra hästarna med aspbark har gjort att vi har noll träätande i stallet :D

Metod två hittar du hos bruksbalken, som har en speciell färg för just detta problem.

Hug your horses!
/Mike :devil:
 
Beror nog inte på sysselsättningsbrist. Vi hade nämligen bara inne henne i den nästan färdiga boxen för att kolla höjden på boxväggen. På 5 minuter hade hon redan börjat gå lös på träet. Åt inget på den gamla boxen!!!
 
Känner igen problemet. Mitt ena sto får aspbarkspellets i maten, fri tillgång på ensilage, ute mellan 07-20 och ÄNDÅ äter hon trä som besatt. :( Gillar tom trät med kryddning på i form av tabasco och non bite
 
Att blanda lite sand i färgen är supersmart. så hade vi i förra stallet. Hur trevligt är det med x antal sandkorn som knastar mellan tänderna? :smirk:
 

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 527
Senast: Dorinda
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
821
Senast: Tonto
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
815
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 465
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp