Lumos_Nox

Trådstartare
Hur hade ni tolkat en inbjudan med o.s a. skriven så här:
"O.s.a. innan 9/6".
Ska man ha svarat senast 8/6, alltså innan 9/6 eller svarat senast under dagen 9/6?
Blev bara nyfiken på hur andra hade tolkat det.
 
Det var bara jag som förvirrad introvert som aldrig får inbjudningar som blev lite förvirrad.
Har lite andra åtaganden dagen för eventet så mitt svar kommer bli i sista minuten (har meddelat det) och skrev därför bara upp datumet jag såg som sista dag (9/6) och haft det i huvudet. Insåg nu att jag läst slarvigt!
Men då vet jag att jag ska svara 8/6! Toppen!!:up::up::D
 
Det var bara jag som förvirrad introvert som aldrig får inbjudningar som blev lite förvirrad.
Har lite andra åtaganden dagen för eventet så mitt svar kommer bli i sista minuten (har meddelat det) och skrev därför bara upp datumet jag såg som sista dag (9/6) och haft det i huvudet. Insåg nu att jag läst slarvigt!
Men då vet jag att jag ska svara 8/6! Toppen!!:up::up::D
Om du vet att du kommer/inte kommer kan du ju svara när som helst innan den 9/6. Det måste ju inte vara just den dagen?!
 
Jag skulle utgå från att personen formulerat sig klantigt och menar senast 9/6. Om man medveten beskriver en deadline genom att referera till andra datum än det man menar får man skylla sig själv om folk svarar för sent. :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är värmen på? Skriv gärna om ni har sån värme ni "bestämmer" över själva eller om den slås på av nån annan. Jag har nog en ovanligt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 378
Senast: tanten
·
Samhälle Köpte en vara från privatperson, jag betalade frakt och varan, personen lämnade in varan på morgonen den 26/9, alltså förra tisdagen. På...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 210
Senast: Fibusen
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: mamman
·
Hemmet Något jag kom att tänka på då jag läste tråden om överkast: hur noga är ni med hur sängen är bäddad och "inredd"? Då jag räknade kom...
2
Svar
24
· Visningar
1 053
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp