Oärliga säljare - så vanligt?

Sv: Oärliga säljare - så vanligt?

tyvärr är det för vanligt (en gång är en gång för mycket tycker jag).
Det är när någon har ekonomisk vinning som det blir extra farligt, speciellt om det är ekonomisk OCH stress/känsomässig vinning.
Till exempel en skadad häst som kommer gå ner sig inom en snar framtid.
Det är jobbigt till och med för den utan känslor då det innebär extra arbete m.m..

Så om en person som inte håller lika hårt på en god moral samtidigt har en möjlighet att sälja sitt problem och komma ur segrande så gör de tyvärr det.
Så man behöver ju veta vad man gör när man köper.

Allt detta är ju generellt för vilken typ av försäljning som helst.
Hus, Bil, Häst...
Det är ju ganska bra att man tar med sig en kompis som är extra duktig på bilar när man går och ska köpa en begagnad bil.
Stämmer ju absolut på en häst.
Det hemska är ju att när det handlar om djur så är det ju faktiskt ett djur, person, individ man "leker" med..
Detta djur far ju illa om det inte görs rätt :/.

Sedan att lura andra människor är ju även det riktigt fult :/.

Känner man att något inte står rätt till, så är det ofta så.
 
Sv: Oärliga säljare - så vanligt?

Visst är det så, men ibland blir man dock för ivrig i köpet och lyssnar inte på magkänslan :crazy:

Har gått på pumpen en gång i mitt liv och det var inte så värst länge sedan, då jag köpte en häst.
Annars har jag haft ärliga affärer rakt igenom! Själv mycket öppen med det jag säljer, vill att köparen blir nöjd med.

Dessvärre ligger det "i tiden", ett gäng med bedragerskor har ju ploppat upp som svampar ur jorden på sistone. Förr var det mer gamla luriga hästhandlargubbar man misstrodde, idag får man se upp med allt från 25-åriga, tillsynes helyllebrudar, som lurar skjortan av er utan att blinka till 40-åriga kvinnor som går under falska namn mm mm.

Nej, man får nog allt syna säljaren i sömmarna lika noga som man synar hästen med besiktningen.
 
Sv: Oärliga säljare - så vanligt?

Visst är det så, men ibland blir man dock för ivrig i köpet och lyssnar inte på magkänslan :crazy:

Man ska ALLTID sova på det.
Impulsköp är livsfarligt.
Är det inte en jacka du köper med pengar du inte bryr dig om.. så ska du inte impulsköpa :P.
Sova på saken är jättebra hjälp emot att bli lurad.
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 746
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 296
Hästmänniskan Hejsan! En lång historia kort har jag nu fått möjligheten att köpa min drömhäst. :o Jag har världens trevligaste och personliga maxade...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 498
Senast: Wonderwoman
·
Utrustning Jag var på en föreläsning om bett i förra veckan. Där väcktes frågan om huruvida man bör variera bett på hästen, och inte alltid rida...
2
Svar
35
· Visningar
2 802
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp