Obehaglig upplevelse vid matleverans

I förrgår kväll skickade jag ärendet till kundtjänst. Inget svar än.
Konsumentombudsmannen går att ringa till på måndag, så det ska jag göra då.

Är glad att han inte tagit kontakt efteråt i alla fall! Löjligt men jag sover lite bättre med en stol framför dörren till sovrummet, så det inte lätt går att trycka ned handtaget

Tack för er hjälp att tänka lite klarare mitt upp i det :heart
 
Ibland undrar jag om sådana där män verkligen inte vet hur deras beteende påverkar folk. Skulle det bli bättre om de faktiskt visste att en kvinna nu känner sig tvungen att sova med en stol under dörrhandtaget, skulle de känna ånger, eller skiter de totalt i vilket?
 
Kanske, men de är ju så Många. Riktigt så många karlar som det finns som faktiskt beter sig på liknande vis kan ju inte helt sakna förmågan att sätta sig in i någon annans situation och eventuellt ha lite medkänsla, det känns nästan otroligt.
De kanske har lärt sig att det är okej för dem/män att bete sig så, göra som DE vill, att de inte behöver fundera över hur deras beteende påverkar andra. I och med att det är så vanligt förekommande låter det som ett system. Det gör att det är enkelt för dem att bortse från det egna ansvaret. Se bara hur svårt det är för kvinnor att få kontaktförbud jämfört med män osv.
 
Ibland undrar jag om sådana där män verkligen inte vet hur deras beteende påverkar folk. Skulle det bli bättre om de faktiskt visste att en kvinna nu känner sig tvungen att sova med en stol under dörrhandtaget, skulle de känna ånger, eller skiter de totalt i vilket?
Jag hade praktik på en skola, var trevlig och glad mot ALLA. Ändå var det en man som var dubbelt så gammal som mig (nästan) som fick för sig att jag var nog intresserad och ville alltid prata och försökte få reda på var jag bodde.
Det blir så sjukt obehagligt väldigt snabbt.

Jag har normalt sett inga problem att berätta var jag bor, när de kommer upp naturligt. Men den där magkänslan som uppstår när någon försöker tvinga fram ett onaturlig samtal och "kontakt" med någon behöver man lyssna på.

(assholes hela högen och jag blir så sjukt bitter på "bra män" som vägrar se eller lyssna på kvinnors upplevelser)
 
Förbannat gränslöst och otrevligt!
Om jag hade varit TS, och orkat, så skulle jag också absolut ha återkopplat till leveransföretaget. Det där är inte okej på något sätt.

Däremot har jag väldigt svårt att se att det skulle vara ett polisärende.
 
Detta är inget jobb för kundtjänst. De som är anställda där vet nog inte ens vem att kontakta. Och ge inga detaljer till dom om när, då de kan lista ut vem det var, men det är inte deras bord men bäddat för skvaller. Du kan fråga om kontakt till någon högre för allvarliga klagomål. Men ge inga mer detaljer än det.

Ring konsumentombudsmannen först och rådfråga, om de är öppna.
Att ringa och be om att få "prata med någon högre" eller "din chef" är som bäddat för att inte få någon hjälp alls.

När kundtjänst frågar vad det gäller så kan man helt enkelt säga att det är en leverantör som betett sig mycket illa och man vill veta vem man ska prata med angående detta, så kommer man säkerligen bli hänvisad rätt.

Om du bara visste hur många det är som ringer som ska "prata med chefen" och blir sura så in i helvete när man frågar vad det gäller, men när man väl får fram det så ska de i 9 fall av 10 inte prata med chefen utan det är ofta säljare eller driftledare.

Admin frågar inte för att få göttigt skvaller som du verkar tro utan för att rätt fråga/klagomål/information ska komma till rätt person.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag har en kollega som är väldigt missnöjd med att hen inte längre får göra som hen vill på jobbet. Med tidigare chef fick hen komma och...
Svar
11
· Visningar
2 141
Senast: nullo-modo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 581
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 691
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp