Obemannade matbutiker

Folri

Trådstartare
Det är ett utmärkt fenomen. En butik som är öppen 24/24 året runt. Är det lösningen på landsbygden? Ja iaf vad gäller personal men maten måste ju komma dit och upp i hyllorna. Brukar ni handla i dom?
 
Men skojar du, finns det i sverige? Jag trodde det var ett högteknologiskt japanskt fenomen.
För vi snackar samma fenomen - HELT obemannade matbutiker, inte bara självscanningskassor? :D

Yes. Här går man in med BankID och sedan scannar man sina varor och betalar. Noll personal i kundservicen, krävs såklart personal för att städa och plocka varor och all administration . Men en person kan nog sköta ett par butiker - utan att alls behöva jobba tider som kunderna vill handla på.
 
Vi har en liten butik där man kan köpa färdiglagad mat med självservice, tyvärr har de haft problem med folk som inte betalar. Tanken är att man ska dra sitt betalkort för att komma in och sen dra det för att komma ut, några verkar smita in när andra är där inne. Tycker det är tråkigt med oärliga människor som förstör för de som gillar att det finns osv.
 
Hade det funnits en här så hade jag gärna handlat där. Jobbar skift och det är aldrig något som har öppet sent nog.. 🙄
 
Men skojar du, finns det i sverige? Jag trodde det var ett högteknologiskt japanskt fenomen.
För vi snackar samma fenomen - HELT obemannade matbutiker, inte bara självscanningskassor? :D
Haha, ja! Man loggar in med bankid, skannar varorna, betalar och går ut. Asbra! Schyssta priser också, vissa saker är billigare än Citygross.
 
Finns en inte så långt härifrån, gårdsbutik som säljer potatis och lök och lite annat. Åker dit ibland fastän det ligger åt fel håll mot övriga matbutiker jag brukar handla i.
 
Men skojar du, finns det i sverige? Jag trodde det var ett högteknologiskt japanskt fenomen.
För vi snackar samma fenomen - HELT obemannade matbutiker, inte bara självscanningskassor? :D
Skulle aldrig hända i Japan dock, där finns små snabbköp (konbinis) precis överallt som är öppet dygnet runt med personal.
 
Finns en inte så långt härifrån, gårdsbutik som säljer potatis och lök och lite annat. Åker dit ibland fastän det ligger åt fel håll mot övriga matbutiker jag brukar handla i.

Just gårdsbutiker med väldigt begränsat sortiment av det som odlas på gården / ägg har funnits länge med självservice här i krokarna, det nya är de här obemannade fullservicelivsmedelsbutikerna. Samma sortiment som i vilken liten ICA / Tempo närbutik i tätorterna som helst, bara utan personal.

Här heter konceptet det fyndiga AutoMat.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 374
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
742
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 557
Senast: Enya
·
Tjatter Jag gillar inte ordet löfte, däremot så brukar ju det nya året innebära många tankar om hur en levt och hur en vill forma sin framtid...
2
Svar
39
· Visningar
2 401
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp