Bukefalos 28 år!

NagelacksBeroende

Trådstartare
Funderar på ett nytt objektiv :).

Men frågan är sigma eller tamron? Har hört endel om ett av märkena, men jag vet inte om det stämmer :D. Vilket tycker ni är bäst, eller spelar det ingen roll?
 
Sv: Objektiv

Det är det jag med har hört... Men sen om det stämmer vet jag ju inte :D.


Tamron AF 70-300/4-5,6 Di är det jag funderar på nu, någon med erfarenhet av det? :)
 
Sv: Objektiv

nu är jag inte proffs... men vad jag har fått för mig så vill man ha IS (allså image stabilisator) eller hur det stavas heter... speciellt på lång-zoom...

kolla in http://www.fotosidan.se/ recensioner, där kan du nog få en hel del matnyttig läsning!
 
Sv: Objektiv

Ah, jo, det har du rätt i. Men inget av dom objektiven jag har kollat på har det haha :D. Och jag känner flera som har utan, så det ska nog gå ändå :).
 
Sv: Objektiv

Sigma 55-200/4-5,6 DC och Tamron AF 70-300/4-5,6 Di mest just nu, men har kollat på fler, men dom skrev jag inte upp :D.
 
Sv: Objektiv

Har inte så mycket att lägga på ett objektiv nu.. ska inte köpa ngåot dyrt, det får bli senare.. Nu vill jag bara ha ngåot annat än mitt 18-55 som jag har tröttnat på endel :D.

Men jag känner en som har sigmaobjektivet, och det blir sjukt bra bilder med det, så det räcker absolut till mina behov nu :).
 
Sv: Objektiv

Nu har jag varit och köpt, och har redan provfotat lite (såklart! ;)). Är redan väldigt nöjd, så har ni inte så stor budget och vill ha ett telezoom så rekomenderar jag tamrons 70-300 :D.
Kostade 1700:- där jag köpte det :).
 
Sv: Objektiv

Men gud vad tungt det är om man jämför med mitt vanliga pluttiga 18-55 :D haha. Märker nu att kamerahuset inte väger så mycket, blir lite framtungt...
 
Sv: Objektiv

Nu har jag varit och köpt, och har redan provfotat lite (såklart! ;)). Är redan väldigt nöjd, så har ni inte så stor budget och vill ha ett telezoom så rekomenderar jag tamrons 70-300 :D.
Kostade 1700:- där jag köpte det :).

bilder!!!!! har du en canon eos 400d? *blev sugen att köpa ett jag med*
 
Sv: Objektiv

Ah, ja det kommer sen. Har änså länge bara fotat människor, och dom vill inte vara med här :D.

Nej, jag har en canon eos 350D :).
 
Sv: Objektiv

Här kommer två bilder :). Inga jättespeciella eller bra bilder, men ändå haha.

IMG_9704.jpg


IMG_9738.jpg
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 874
Senast: hastflicka
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
637
Senast: Trott
·
Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 779
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 461
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp