OCD hund o tankar.

Bewildered

Trådstartare
Hej Hej... dags for "en san dar trad" for jag behover ventilera ur mig lite.

7 manader unghund, ingen traning, hog energi (tjeckiskt stammad schafer hane, ni kan nog tanka er) hog forsvars aggression (har redan "anfallit" och dragit trojan av en kille som kittlade sin flickvan sa hon skrek, drog blod).

utvecklat OCD (maniskt svansjagande).
Mkt fysisk aktivitet med dalig kontroll (..drar agaren pa snowboard, joggas, springer fritt i bakgarden)..

traffade honom for forsta gangen igar. sa go hund, vill tanka, vill lara sig, inga reservationer jag kunde hitta... akte dit for att ge agaren lite pointers.

och jag KAN INTE SLAPPA HUNDEN.

han "far allt" en mindre kravande hund hade behovt, han ar alskad, med "familjen" (..8 pers i ett hus, alla i 20-nanting aldern...), lite mindre vardagslydnad (eh sitt, skaka tass, halvtomhalvt stanna, gar fint i koppel) ordentliga promenader (sen haller jag inte med om snowboard grejen men, men..) Jag brukar vara duktig pa det dar med "jaja han ar i alla fall alskad", men det funkar inte den har gangen.

nu hoppas jag att agaren vaknade upp efter att jag var dar, men om hen inte gor det sa kommer det braka kappratt at helvete.

Vad gor jag? Satter hen framfor youtube och visar vad hans linjer ar avlade for? Visar bilder pa hur illa det kan ga for omgivningen?

kopa loss honom ar atm. inte ett alternativ, hen ar inte redo att slappa hunden. Och arligt talat sa behover jag verkligen inte ytterligare en hund med issues, aven om den har har en brutal kapacitet.

snalla buke hjalp! HUR forklarar jag for en 22aring som "bara ville ha en schafer och han var ju billig" att hunden mar JAVLIGT DALIGT. Utan att satta henom i forsvar? Just nu kanns det som allt jag kan gora ar forsoka vara snall, forstaende och informativ och hoppas innerligt att henom tar till sig vad jag sager.

..jag ar riktigt, riktigt ledsen. Och sliter mitt har.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 453
Senast: Raderad medlem 120709
·
Hundavel & Ras Vi akte till en vingard for att provsmaka och kopa ett par flaskor vin i dag. Nar vi kom dit visade det sig att de hade en Lagotto traff...
2
Svar
20
· Visningar
3 975
Senast: hastflicka
·
Gnägg Sa har jag kommit i kontakt med UK's forsta miniatyrguidehast som alltsa ska funka som vagledare at de med synnedsattning pa samma satt...
2
Svar
24
· Visningar
2 927
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp