Emmie_75

Trådstartare
Min 5 månaders valp har sedan några veckor varit halt till och från på ena fram. Hon är röntgad enligt alla konstens regler, armbågar, bogleder och även höfter och allt ser superbra ut. Även ortoped har studerat plåtarna och i dagsläget finns där ingenting.
Så nu avvaktar vi, hon står på metacam och ny röntgen ska göras om 2 veckor.
Jag vet att OCD inte alltid syns vid röntgen men jag har försökt få fram hur ofta man inte ser något och OM det finns någon annan diagnos än OCD eller FCP och som har liknande symtom som dessa? Och hur vanligt är OCD på större raser? När man läser på nätet känns det som var och varannan hund har OCD...
 
Har du varit hos sjukgymnast med hunden efter ortopedbesöket? Har du fått restriktioner hur du ska hålla henne?
 
Har du varit hos sjukgymnast med hunden efter ortopedbesöket? Har du fått restriktioner hur du ska hålla henne?[/QUOTE
Koppelrastning och så lugn som möjligt. Och alla ni som haft valp vet hur lätt det är...
Ingen sjukgymnast innan vi helt uteslutit OCD tänker jag.
 
Min 5 månaders valp har sedan några veckor varit halt till och från på ena fram. Hon är röntgad enligt alla konstens regler, armbågar, bogleder och även höfter och allt ser superbra ut. Även ortoped har studerat plåtarna och i dagsläget finns där ingenting.
Så nu avvaktar vi, hon står på metacam och ny röntgen ska göras om 2 veckor.
Jag vet att OCD inte alltid syns vid röntgen men jag har försökt få fram hur ofta man inte ser något och OM det finns någon annan diagnos än OCD eller FCP och som har liknande symtom som dessa? Och hur vanligt är OCD på större raser? När man läser på nätet känns det som var och varannan hund har OCD...

Var har hon ont då? Ibland behövs en DT för att kunna ställa diagnos, eller en artroskopi. Men då behöver man veta vilken eller vilka leder som gör ont.
 
Var har hon ont då? Ibland behövs en DT för att kunna ställa diagnos, eller en artroskopi. Men då behöver man veta vilken eller vilka leder som gör ont.
Jag vet att det mest troligt är OCD, men famlar efter halmstrån genom att leta andra diagnoser med liknande symtom... Hon ömmar i ena armbågen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 405
Hundhälsa Hejsan Min ena hund har eventuellt artros. Jag var hos veterinär med henne igår och veterinär böjde och vi kunde märka en reaktion både...
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 472
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 283
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp