...och nu blir det MAT-BINGO!

Haha. Om jag nu bara spanar efter En ful förpackning så får jag en bingorad. :D

InkedNy mat-bingo_LI.jpg
 
Jag kryssar "En ny produkt som börjar på A" med Anammas pulled vego BBQ, som jag tyvärr inte tyckte särskilt mycket om. Jag har lite svårt för den smak av bränt gummi som jag tycker att sojaprodukter ofta har, och den här var tyvärr inget undantag.

Sedan har jag varit på matmässa och kryssar "En ny ost" för Violifes cheddarost (ganska god) samt "En ful förpackning" för följande:

bar-shot.png


Förpackningen som sådan är väl inte jättehemsk kanske, men jag ogillar de svarta prickarna som de av någon anledning fick för sig att lägga dit. Kanske för att jag tycker att det för tankarna till insekter, vilket produkten alltså innehåller, och jag kände mig lite avskräckt redan som det är. Men det var rätt gott!
 

Bifogade filer

  • Matbingo 15 Nov.png
    Matbingo 15 Nov.png
    28,8 KB · Visningar: 16
Nu har jag provat ett nytt café. Espressohouse har öppnat här för ett par veckor sen så jag, mamma och hennes sambo var dit igår. Jag åt soygurt med nötter och blåbär och så en matcha latte. Brukar inte dricka lyxiga lattar (det är ju så dyrt att fika, jises), men kände för en gångs skull för att kosta på mig! Den var god!

Fast helhetsintrycket blev dock övervägande dåligt, tyvärr :(. Det ser väldigt mysigt ut utifrån, men det var inte lika mysigt när man satt där inne, utan alldeles för skarp belysning osv. Visst nu hade jag väl som sagt ändå inte blivit stammis, då jag tycker det är dyrt att gå ut och fika, men det hade ju varit roligt om där varit mysigt. Matchan gillade jag ju! Tycker det ofta är så att där det är mysigt att sitta, är matutbudet sämre och tvärtom... Men kul att prova iaf.
 
Bingo igen! Provade en ny yoghurt från mitt favoritmärke, och den var SÅ god! Går definitivt under "efterrätt" i mitt hem dock :p

Har även mamma på besök och bjöd henne på hembakade kanelbullar igår, så jag kryssar rutan för "Bjud någon på hembakt fika" också. :)

450g-gourmet_Plum-1000px.png
 

Bifogade filer

  • Matbingo 22 Nov.png
    Matbingo 22 Nov.png
    30,9 KB · Visningar: 13
20181124_215309.jpg


Jag tar denna för ny produkt som börjar på samma bokstav som mitt efternamn - C. Lite fusk kanske, eftersom det snarare är märket.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
11 217
Senast: doppler
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
396
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: Roheryn
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 699
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp