...och nu blir det MAT-BINGO!

Insåg att jag testade en ny kyld produkt i dag: sötpotatissallad. Alltså som potatissallad fast sötpotatis. Coops märke, "Smokin' hot". God! Innehåller äggula och finns visst en variant med creme fraiche också.

Borde också fixa en spelplan.

Sproud lät ju spännande!
 
Det med att bjuda någon... Jag antar att det måste vara en extern person? Eller räknas det när jag bjuder man och barn på något? :)
 
Visa bifogad fil 20590

Och här är de:

Ny mejeriprodukt blir Ehrmanns caramelproteinpudding, som jag gillade!
Ny kyld produkt blir Coops lättkvarg med smak av ananas och passionsfrukt, som jag också gillade, lite svag smak kanske.
Ful förpackning blir Sprouds ärtdryck. Förpackningen kan jag väl inte tycka är någon hit :p Drycken var dock god! Först tyckte jag inte den smakade så mkt, men när den fått stå öppnad i kylen en stund smakade jag lite mer och ja, jag gillar den.. Lite sötaktig (inget socker i, men lite agavesirap) och god. Inte så stark smak, vilket kanske är bra så den tilltalar fler? Själv föredrar jag rätt starka smaker, men som sagt där finns en hint. Helt okej :) Ett miljöbra alt till mjölk! I konsistens påminner den om t ex Icas solhavre, tycker jag.
Men då, jag tyckte Sprouds förpackning var fin! Jag menar, randigt :love: :up:
 
Sproud vill jag också testa! Inte hittat nånstans här dock. Stod och kollade bland kylvaror och där vegandryckerna är idag men konstaterade att allt har jag testat, eller så är jag inte det minsta sugen på att testa :down:
Vi har den på vår Willys Hemma. Kan dock inte svara på om alla Willys har. Den är inte kylvara så åtminstone vi har den bland andra icke kylda veganmjölkprodukter.
 
Tidig morgon på jobbet innebar ypperligt tillfälle att prova en ny gröt, och därmed spara tid på att äta frukost hemma:

71kNAVSNVFL._SX425_.jpg


Den var... Inte jättegod. Lite för söt och konstgjord, trots att den inte innehåller något konstgjort alls. :confused: Nåja, jag fick ett kryss i alla fall!
 

Bifogade filer

  • Matbingo 19 Oct.png
    Matbingo 19 Oct.png
    17,5 KB · Visningar: 7
Får man kryssa flera rutor för samma rätt? Lagade nämligen till bland det godaste jag ätit av för mig nya råvoror och bjöd vänner på, i rekommendation från just dessa vänner 😜 fast jag kryddade annorlunda och använde en för mig ny krydda. Sumak kära folk sumak, jisses så gott!
 
Får man kryssa flera rutor för samma rätt? Lagade nämligen till bland det godaste jag ätit av för mig nya råvoror och bjöd vänner på, i rekommendation från just dessa vänner 😜 fast jag kryddade annorlunda och använde en för mig ny krydda. Sumak kära folk sumak, jisses så gott!
Det här tycker jag är en mycket intressant regelfråga! Min spontana känsla är Nej, men får inte kryssa flera kryss för en enda rätt. Men när jag sedan kommer till frågan Varför inte det då?, har jag inget svar.

Ja, sumak är väldigt gott! Användbart till lite av varje!
 
Det här tycker jag är en mycket intressant regelfråga! Min spontana känsla är Nej, men får inte kryssa flera kryss för en enda rätt. Men när jag sedan kommer till frågan Varför inte det då?, har jag inget svar.

Ja, sumak är väldigt gott! Användbart till lite av varje!
Av samma anledning som en bok ger ett kryss.
Kryssen är ju till för att vi ska äta/läsa nya saker. Inte för att vi ska maximera kryssen på så få saker som möjligt.
Altså är det antalet böcker/ätna produkter vi räknar, framför antalet krysskriterier.

(väljer man andra regler blir det ett annan typ av syfte/mål med spelandet)
 
Sproud vill jag också testa! Inte hittat nånstans här dock. Stod och kollade bland kylvaror och där vegandryckerna är idag men konstaterade att allt har jag testat, eller så är jag inte det minsta sugen på att testa :down:


Sproud är en vegan "mjölk" alltså? Jag har sett den, men jag fick för mig att det var typ grön juice på.ärtor.
Insåg att jag testade en ny kyld produkt i dag: sötpotatissallad. Alltså som potatissallad fast sötpotatis. Coops märke, "Smokin' hot". God! Innehåller äggula och finns visst en variant med creme fraiche också.

Borde också fixa en spelplan.

Sproud lät ju spännande!
Det med att bjuda någon... Jag antar att det måste vara en extern person? Eller räknas det när jag bjuder man och barn på något? :)

Jag hittade min på Stora Coop i Uppsala, har inte sett den nånstans här hemma i min håla... fast det kommer väl, den är ju väldigt ny!

Men då, jag tyckte Sprouds förpackning var fin! Jag menar, randigt :love::up:
Jo, vist på ett sätt är den fin, men den såg liksom så himla trist ut där den stod bredvid de andra så jag kände att nä, det här kommer nog inte gå bra för dem.. men vem vet?

Håller just nu på att äta en ost jag aldrig ätit förut. ITALIAMO provolone. God! Lite syrlig.

Spännande!

Tidig morgon på jobbet innebar ypperligt tillfälle att prova en ny gröt, och därmed spara tid på att äta frukost hemma:

71kNAVSNVFL._SX425_.jpg


Den var... Inte jättegod. Lite för söt och konstgjord, trots att den inte innehåller något konstgjort alls. :confused: Nåja, jag fick ett kryss i alla fall!

Åh, vad spännande! Den där har jag inte sett här, den finns nog inte i Sverige, visst bor du i England? Men den lät som något för mig, jag brukar ju ha messmör eller sirap på min havregrynsgröt ibland, kan tänka mig det blir något liknande?

Får man kryssa flera rutor för samma rätt? Lagade nämligen till bland det godaste jag ätit av för mig nya råvoror och bjöd vänner på, i rekommendation från just dessa vänner 😜 fast jag kryddade annorlunda och använde en för mig ny krydda. Sumak kära folk sumak, jisses så gott!

Haha, där fick du in många rutor:p men jag säger som @MiaMia tanken är ju att prova nya saker, så vi tar ett kryss per grej :)
 
Av samma anledning som en bok ger ett kryss.
Kryssen är ju till för att vi ska äta/läsa nya saker. Inte för att vi ska maximera kryssen på så få saker som möjligt.
Altså är det antalet böcker/ätna produkter vi räknar, framför antalet krysskriterier.

(väljer man andra regler blir det ett annan typ av syfte/mål med spelandet)
Bra! Bra resonemang! Jag köper det rakt av.
 
två  n.png


Jag har provat två nya saker!

En ny dryck blir det en Aloe Vera-dryck som pappa hade köpt och som jag smakade av. Den var för söt för min smak, jag är inte så förtjust i söta grejer, men det var ju en spännande lite rolig smak, inte det gamla vanliga. Så var där fruktbitar i, lite kul. Pappa gillar den!

Valfri ny produkt får bli Nicks soybean fettucine. Jag har provat sojabönspasta förut, men inte Nicks... så det borde va ok? Hittade på utförsäljning, tre olika sorter :) Jag gillade den här, tycker det är kul att pastan har lite struktur, så det händer något, man får vara försiktig så den inte blir överkokt bara, den ska vara al dente. Så mycket bättre än bara mjöl!
 
Jo, vist på ett sätt är den fin, men den såg liksom så himla trist ut där den stod bredvid de andra så jag kände att nä, det här kommer nog inte gå bra för dem.. men vem vet?
Ja, jag personligen tycker oatlys förpackningar är apfula, gillade den gamla som var blå med en bild på ett mjölkglas, blev alltid törstig av att se den, men med den nya, skitfula förpackningen verkar det gå bättre än någonsin för dem, så förpackning verkar inte spela så stor roll? Eller så skiljer sig min smak matkant från övriga befolkningens :p
 
Det med att bjuda någon... Jag antar att det måste vara en extern person? Eller räknas det när jag bjuder man och barn på något? :)

Haha, jag har inte lärt mig det här med muticitat än.. men jag håller på iaf :p:)

Men, det här.. hmm.. det kanske man får bestämma själv hur man känner? Eller vad tycker ni andra?
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 115
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 639
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp