Bukefalos 28 år!

Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Fy fan!
Skämms än en gång över människans otroliga brist på empati.
Stackars stackars djur.. :(
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

De flesta tycker jag är överdrift. Djuren sköts säkert dåligt, men jag tycker inte att det är katastrof. Inte förrens jag vet att alla har det sådär, och alltid.

En bild säger mer än tusen ord, men det är knappast tillräckligt. Det finns en historia bakom allt!
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Jag håller inte med. Just den här produktionen är helt och hållet onödig i mina ögon, därför har jag svårt att acceptera om ens en bråkdel av djuren far illa (vilket de rimligtvis gör i burar där de inte har en chans att utöva sitt naturliga beteende vilket leder till stress och stereotypier). Sedan vill jag gärna understryka att mitt inlägg även handlade om att vi har lätt att fördöma djurhantering i "långtbortistan" och klappa oss själva på axeln för vårt fina djurskydd när vi kanske skulle sopa rent framför egen dörr innan vi börjar kritisera andra kulturer. Och jag förutsätter att pälsproduktion i Sverige inte skiljer sig nämnvärt från den i vårt grannland.
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Stället de skriver om i artikeln (har bara läst första) är en katastrof. Olyckor kan hända (även om jag tycker man borde göra nåt åt orsaken om det nu var så lätt hänt) men då ska man kunna upptäcka och behandla/avliva snabbt.

Men- bara för att det här stället är en katastrof innebär det inte att alla är det. Och vi har bättre djurskydd än de flesta andra länder.
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Fruktansvärt, jag hatar varenda jävel som stöder pälsindustrin. Förstår inte hur man kan gå omkring klädd i ens pälsdetaljer. DET ÄR SJUKT!

Stort tack till djurrättsaktivistrena som tagit bilderna och spridit dem :bow:
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Klart det är katastrof när folk i våran upplysta tid sysslar med päls och pälsdjuruppfödning.
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Jag tror inte heller att det är så stor skillnad på sverige och norge här.

Jag har alltid trott att djur får finare päls när de mår bra. Finare pälsar ger mer pengar, man strävar efter att få djuren att må bra.

Vi skulle även kunna släppa alla kor på bete, och bara mjölka och avla för att hålla beståndet. (jag vet att det är skillnad på nödvändighet och fåfänga, men ändå)


Samt släppa ut alla minkar/rävar/vad det nu är.

De har det ju så mycket bättre ute i det fria med sina kompisar där de svälter till döds :cool:
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

jag har själv varit på en sådan farm och dom svenska är helt klart liknande även om den jag besökte var välskött. Oavsett så tycker jag inte att det är moraliskt försvarbart att 2009 hålla djur i gallerburar helt utan stimulans och ordentligt skydd. Lyckligtvis är dom flesta farmarna häromkring nedlagda och det röstar för att pälsnäringen ska få dö ut precis som den håller på att göra
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Fruktansvärt, jag hatar varenda jävel som stöder pälsindustrin. Förstår inte hur man kan gå omkring klädd i ens pälsdetaljer. DET ÄR SJUKT!
Men det är stor skillnad att använda päls som kommer ifrån djur som är uppfödda för att bli päls och att använda päls från djur som slaktas för tex köttets skull.

Jag ser hellre att vi gör någonting med pälsen och huden än att bara slänga den på tippen.
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Kan inte annat än hålla med.

Gör man förresten någonting av pälsdjurskropparna? Foder till nästa besättning? Kattmat? Eller destrueras de?
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Du tänker på koskinn framförallt? Det kan jag förstå och tycka är okej, om folk ändå inte kan sluta äta kött. Bättre då att skinnet kommer till användning.

Varför jag tycker det är fel även med att gå omkring i till exempel secondhandpäls är att det signalerar till omgivningen att man tycker det är okej med pälsindustri (fast man kanske inte alls gör det), omgivningen kan ju inte veta att du har köpt det secondhand.

Silkisif:
Samt släppa ut alla minkar/rävar/vad det nu är.
De har det ju så mycket bättre ute i det fria med sina kompisar där de svälter till döds
Det här var nog ett bland det absolut sämsta argumenten för pälsindustrin jag hört.
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Det är inte för egentligen. Det är mot de som är mot det. Eller mer precist alla djurrättsaktivister.

Ibland får men jag använda dumma argument tillbaka. ;)
För det är ju faktiskt det de gör. Släpper ut alla, och så dör de ännu värre. "De har ju i alla fall varit fria"

Sen är jag inte heller för pälsindustrin...
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Puh, skönt att höra att du inte är för pälsindustrin!

Men! Alla djurrättsaktivister håller inte på så, greenpeace gjorde en jättebra rejd mot DOTE när de inte höll sig till lagen för utrymmet har jag för mig, de snodde 200 höns och placerade ut dem i redan förberedda hem. DOTE blev av med höner de hade misskött och deras misskötsel uppmärksammades = TOPPEN!

Att släppa ut "tama" djur är inget jag försvarar, men det finns en hel del bra djurrättsaktivister. Det är dock bara de dåliga som folk vill höra om. När var det senaste fallet av lössläppta pälsdjur?
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Samt släppa ut alla minkar/rävar/vad det nu är.

De har det ju så mycket bättre ute i det fria med sina kompisar där de svälter till döds :cool:

Inhemska djurarter skulle dö ut blixtsnabbt till följd av hetsjakt av hungriga utsläppta djur. De skulle svälta till döds när vintern kom eftersom de inte lärt sig hur man jagar ordentligt. Skulle hamna under bilar och söka sig till människor. Skulle de överleva länge nog att föröka sig skulle de snabbt öka i antal och då blir det ett fall för komunjägarna eftersom de som sagt dödar allt i sin väg. Även utrotningshotade djurarter. Ska det slutas med pälsdjur ska de sista djuren skeppas iväg till andra farmer, få leva sitt liv livet ut på den nuvarande farmen eller avlivas. Inte, inte, inte släppas ut.
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Fruktansvärt, jag hatar varenda jävel som stöder pälsindustrin. Förstår inte hur man kan gå omkring klädd i ens pälsdetaljer. DET ÄR SJUKT!
Klart det är katastrof när folk i våran upplysta tid sysslar med päls och pälsdjuruppfödning.
Jag håller med er ovan.

Eller mer precist alla djurrättsaktivister.
Det finns väldigt väldigt många djurrättsaktivister som jobbar på bra och lagliga sätt, alla släpper inte ut minkar hit och dit, det är ett dåligt sätt ett jobba på.
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

I know.

Det är ju så de gör... Sen finns det de trevliga typerna av djurrättsaktivister, men dem kan jag nog räkna på en hand skulle jag gissa.
De som faktiskt jobbar effektivt med det, de har något innanför pannbenet.

Jag vet inte om det är jag som smutskastar "djurrättsaktivist!-yrket/hobbyn/ vad det nu är. Men en djurrättsaktivist dömer jag lika högt som en medlem i OFOG, eller någon annan liknande organisation.
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

Kan inte annat än hålla med.

Gör man förresten någonting av pälsdjurskropparna? Foder till nästa besättning? Kattmat? Eller destrueras de?



Det jag känner till är att minkkroppar mals ner och blir minkmat.Det gäller säkert även andra pälsfarmars djurs döda kroppar.

Sedan tycker jag att det finns uppfödning av djur som är precis lika hemska eller faktiskt uppföds under ännu hemskare förhållanden än pälsdjur så bara det att man äter köttet rättfärdigar inte uppfödning av djur.
 
Sv: Och så klagar vi på hanteringen av hundar

I know.

Det är ju så de gör... Sen finns det de trevliga typerna av djurrättsaktivister, men dem kan jag nog räkna på en hand skulle jag gissa.


Tyvärr behövs deras arbete, många djur far illa, men jag tycker inte de ska släppa ut minkar eller frita hönor , och jag tycker inte heller de har att göra med om kineser äter katter och hundar, det de isf ska försöka påverka är djurens levnadsbetingelser.

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://images.24medianetwork.com/multimedia/dynamic/00046/cat_46778h.jpg&imgrefurl=http://nyheter24.se/nyheter/udda-nyheter/104749-trasdocka-popularaste-raskatten&usg=__G47v7lB55dfB8n2-IrxjHtk_gJo=&h=120&w=180&sz=10&hl=sv&start=53&um=1&tbnid=mUfdDEYQ53HkKM:&tbnh=67&tbnw=101&prev=/images%3Fq%3Ddjurr%25C3%25A4ttsaktivister%26ndsp%3D18%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26start%3D36%26um%3D1

Länken blev inte oK, om ni vill läsa får ni gå ner en bit och klicka på fotot på katten.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp