Och sa tar vi ett djuuuupt andetag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
...och raknar till 10. Eller i mitt fall, 10 miljoner...minst... :devil:

Mandagmorgon. Glommer att stalla om vackarklockan efter maken gatt upp och vaknar typ 20 minuter innan bussen kommer. Sliter ungarna ur sangen och rusar ned for att fixa frukost och lunchlador. Borjar med att halka i en stooooor hundbajja :eek: HUR kan en sa LITEN valp skita sa in i h*lvete mycket???? Hoppar uppfor trappen pa ett ben och tvattar av foten. Ned igen och torkar upp smeten *uurrkkkk* Ser tva kisspolar pa vagen in i koket och trampar givetvis i den tredje innan jag fatt pa lyset. Tvatta foten IGEN. Torkar upp kisset. Borjar med frukost och inser att vi har exakt 4 skivor brod kvar. Oppnar frysen dar det BORDE ligga en till limpa men tydligen har jag retat hustomten for dar finns inget brod. :devil:

Fixar grot istallet och inser efterat att det inte kommer att finnas tillrackligt med mjolk kvar till mitt morgonkaffe. :mad: Alltsa, jag handlade i fredags !! Borde man da inte kunna forvanta sig att det finns atminstone lite kvar mandagmorgon??? Borjar med lunchladorna och inser (det har borjar nu bli trottsamt) att Em och hennes kompis hittat min "snack stash", alltsa det jag inhandlat som snacks till deras lunchlador. Det finns kvar till dagens luncher men jag maste aka och handla idag igen . No problem, jag gar bara ut till pengatradet och river av nagra hundra till :devil: :cool:

Efter att ha snott runt lite marker jag att det liksom knastrar pa golvet nar jag gar. Tittar lite noggrannare och inser att min kare make aterigen farit runt huset med jobbarskorna pa :crazy:
Det har ar honom om morgonen: Upp, duscha, pa med klader OCH skor, fixa kaffe, starta trucken, in igen efter kaffet, ut till trucken, in igen efter nycklarna, ut till trucken, in igen efter lunchladan, ut till trucken, in igen efter kaffet som han glomde nar han hamtade lunchladan, ut till trucken, in igen efter planboken....Helt normalt. :devil:

Var det nagon som markte att jag dammsog och torkade golven i lordags? Troligen inte. Finns det nagon som bryr sig? Troligen inte. Jag ar ju arbetslos sa jag ska val enbart vara tacksam over att ha nat att gora antar jag. Nasta person som kallar mig arbetsLOS far en small pa kaften. :devil: :bump:

Nu tanker jag aka in till stan och fika. En riktigt stor och kladdig donut tanker jag kopa ocksa. Sedan tanker jag aka till naturreservatet och ga pa langpromenad. Biblioteket har nog oppnat nar jag ar fardig. Lite lunch, en glasstrut och sedan kanske man ar redo att ta itu med skiten har.

Tune in next Monday for the same episode of: My Life and It Sucks :angel: :D
 
Sv: Och sa tar vi ett djuuuupt andetag...

Usch för måndagar!

Jag har en klar invänding mot att det heter att man är föräldrarLEDIG! Missvisande, och min sambo som är hemma nu oxå insett hur felaktigt det låter. Är man hemma med barn är man inte Ledig!!

Ps var glad att du inte var tvungen att stressa iväg till ett jobb där du skulle sitta hela dagen och veta vad som väntade dig när du kom hem. För även om din man kom hem tidigare än dig så skulle han troligen aldrig komma på tanken att städa och handla ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
17 142
Senast: 95johsv
·
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 219
Senast: Huggorm
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 034
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 383
Senast: Raderad medlem 120709
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp