Bukefalos 28 år!

Mammadutt

Trådstartare
Någon här som har en sån? Hur är dom? Gillar dom att vara för sig själv eller går dom ihop med tex. dvärghundar? Och vad i för prisklass ligger dom? *nyfiken*
 
TEMPRAMENT
Ocicaten ser ut att vara vild, men dess temperament är helt underbart. Ocicaten är intelligent och lättlärd, den apporterar gärna och går i koppel. Ocicaten är väldigt social till sin natur och trivs bäst om den får leva tillsammans med andra katter eller hundar. Ocicaten motsvarar utan tvivel den starka längtan många kattfantaster har efter en imponerande, intelligent katt som erbjuder den fläckiga skönheten hos vilda djungelkatter, medan den bibehåller det förutsägbara sinnelaget hos en tam katt. Ocicaten är mycket lättskött, och den korta pälsen behöver minimal pälsvård. Ocicatens breda genetiska bakgrund ger den vigör och vitalitet och den har inte något speciellt hälsoproblem.
 
Cocodonnas kissar är underbara :love: (även om Simbasnygging är husis, snyggaste husis jag någonsinn sett)
Ocin är sällskaplig, nyfiken och lekfull. Jag tror inte den skulle ha något emot att vara kompis med en hund (ta en titt på cocodonnas kissar och Donnadog)
Prismässigt varierar det mycket. De flesta raser ligger ju från 4-5000:-, vissa ocis uppemot 8000:-
 
tack för alla svar.... verkar vara en katt för mig.... ligger dock lite och avvaktar, men blir nog en kisse och mest troligen en sånhär skönhet då i framtiden :love:
 
....när som helst föds det en oci/bondkattskull i sala....


så om tolv veckor är de lev.klara.

Min syrra har en oci som"råkat" parat sig med grannens ena hankatt.... :mad:
 
De är så himla fina. Även om min huskatt-pöjk oxå är jättefin så ... den som hade råd och köpa en sån. Suck!
Är de stora? Jag har fått för mig att de är bautastora.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
787
Senast: GoLightly
·
Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: gul_zebra
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 029
Senast: escodobe
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
824
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp