Odla grönsaker inomhus vintertid!

Puttar upp denna tråd. Har någon goda grönsaker inne nu? Jag groddar inne och skördar rester av sallad i en blomlåda i mitt uterum. Ärtskott har jag haft nyligen men det blir så liten mängd. Jag vill ha mer!

Våren dröjer och jag vill så något som kan skördas inne innan säsongen är igång. Har någon erfarenhet av liten odlingslåda med belysning för inomhusbruk?
 
Puttar upp denna tråd. Har någon goda grönsaker inne nu? Jag groddar inne och skördar rester av sallad i en blomlåda i mitt uterum. Ärtskott har jag haft nyligen men det blir så liten mängd. Jag vill ha mer!

Våren dröjer och jag vill så något som kan skördas inne innan säsongen är igång. Har någon erfarenhet av liten odlingslåda med belysning för inomhusbruk?
Jag har tomater, paprika, basilika av olika sorter och sallad av olika sorter.

Jag uppgraderade mig till en hpslampa. Kostade allt som allt 2000 kr ungefär, men lätt värt det.
Försöker få igång mina sammetsbananer, men fröna är bra envisa!
 
Jag har tomater, paprika, basilika av olika sorter och sallad av olika sorter.

Jag uppgraderade mig till en hpslampa. Kostade allt som allt 2000 kr ungefär, men lätt värt det.
Försöker få igång mina sammetsbananer, men fröna är bra envisa!

Kul! Får du någon skörd att tala om av paprika och tomat? Vilka sorter har du?
 
Kul! Får du någon skörd att tala om av paprika och tomat? Vilka sorter har du?
Ja gud ja! Definitivt!

Någon dvärgbusktomat som jag köpte för flera år sedan och bara har tagit frön i från på löpande band. Och paprikan kommer jag tyvärr inte heller ihåg vilken det är, men även det är en buskvariant som ger mindre frukter. Tanken är att sätta större plantor med så småningom, men jag har lite ont om plats i nuvarande bostaden så det får vänta några år.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp