Noranovala

Trådstartare
Kan icke dräktig häst få ödem under magen? Min seminerades i somras. Kollades 60 dygn och då hade hon kastat sa veterinären. Men nu senaste månaden kan jag knappt stänga igen täcket hon hade för ngn månad sedan. Är typ 180 dagar sedan hon seminerades sista gången.
Hon har en svullnad under dagen (typ en bit bakom sadelgjorden, hon rids inte, men på vänster sida än höger ..
 
Mitt gamla sto fick ödem under magen på äldre dar. Veterinären undersökte henne men trodde det berodde på ålder. Det försvann så småningom.
 
Kan icke dräktig häst få ödem under magen? Min seminerades i somras. Kollades 60 dygn och då hade hon kastat sa veterinären. Men nu senaste månaden kan jag knappt stänga igen täcket hon hade för ngn månad sedan. Är typ 180 dagar sedan hon seminerades sista gången.
Hon har en svullnad under dagen (typ en bit bakom sadelgjorden, hon rids inte, men på vänster sida än höger ..
Det skulle inte vara första gången som en dräktighet missas. Är du 100% på att hon inte är dräktig längre?
Hade kollat med veterinär, har en som alltid får ödem när hon är dräktig men det brukar komma i slutet av dräktigheten.
Ngt gör att din häst ansamlar vätska och jag tycker du bör kolla det.
 
Det skulle inte vara första gången som en dräktighet missas. Är du 100% på att hon inte är dräktig längre?
Hade kollat med veterinär, har en som alltid får ödem när hon är dräktig men det brukar komma i slutet av dräktigheten.
Ngt gör att din häst ansamlar vätska och jag tycker du bör kolla det.
Veterinären spolade livmodern då vid kollen..
är osäker om det är ödem också, det är en liten svullnad
 
Tycker även hon har blivit lite ”svullen” här med
8A58CBA8-5778-40EA-A55F-D177453C91AB.png
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 107
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 953
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp