Ödets ironi och lustiga sammanträffande

Jag flyttar söderut för att plugga och lär känna en tjej på kursen som åkt norrut för att plugga.

Jag flyttar hem igen och tre år senare tycker att jag ser denna tjej på Ica, men tänker att jag sett i syne för hon kom väldigt långt söderut ifrån.

Sen visar det sig att det är hon och att hon bor i lägenhet under oss. Hon hade träffat en kille från min stad :D
 
Jag och maken är båda födda - 83. Vi har systrar födda - 95.
Det är väl inte så konstigt sammanträffande egentligen då vi har relativt unga föräldrar..

Vi gifte oss ett halvår efter att vi hade träffats.
Vi bjöd in till en nyårsfest som gästerna fick upptäcka var ett bröllop.
Våra familjer hade inte träffats än.. Men när min mamma ska presentera sig för min svärmor och svägerska säger svägerskan "men mamma, den här kvinnan har ju varit hemma hos oss!"
Det visar sig att mamma och svärmor har en gemensam vän . Mamma hade följt med denna vän på fest hemma hos mina svärföräldrar flera år innan jag och maken träffats.

Sen känner jag och maken igen varandra sen innan vi träffats. Så troligtvis har vi sett varandra på festivaler eller konserter.
 
Lite läskigt sammanträffande när jag skulle resa till Rio. På första planet (av två) satt jag och mitt resesällskap bredvid en brasiliansk affärsman (eller om han var tjänsteman/politiker, det var något oklart). Vi pratade om stället vi reste ifrån, han hade ngn form av infofilm om naturlivet som vi kollade på hans dator.

Det visade sig att vårt plan skulle bli försenat med en timme. Och det var 1,5 timme mellan våra plan. Så vi haffade en flygvärdinna och berättade vår oro.

Tror ni inte mannen ska med samma plan? Och har gjort bytet massa gånger! Så han lotsar oss vant genom flygplatsen.

Väl i Rio kl 23:30 på kvällen blir vi körda av hans privatchaufför till vårt hotell. De där bortkomna svenskarna vågade han nog inte släppa lösa!
 
För en dryg månad sedan så började jag fundera på vad som hänt med en av mina äldsta vänner, vi hade inte hörts på flera år, utöver enstaka likes på Facebook. Hen var som bortblåst från sociala medier, bor inte i Sverige och telefonnumret jag hade var avstängt. Googlade lite men gav upp rätt fort och tänkte att hen förmodligen inte ville bli hittad.

Dagen efter fick jag ett meddelande från ett okänt nummer på WhatsApp. Det var min vän! Hen hade letat efter mig också men hade avslutat alla sociala medier och bytt nummer för ett tag sedan, till slut hade hen hittat mitt nummer i en gammal telefon och chansat.

Lite häftigt att båda två letade efter varandra samtidigt, trots att vi inte haft kontakt på så länge.
 
Lite lustigt sammanträffande:
när jag skulle låta anlägga min ridbana behövdes en skotare. Pappa hade sett en parkerad hos en granne och åkte dit och frågade om han fick hyra den.
Det visade sig att grannen i fråga drev ett företag som bland annat täckdikar. Grannen har täckdikat på EN fastighet i Dalsland, på 1960-talet. Det var hos farmor och farfar.

Pappa och jag fick gärna låna skotaren och andra traktorer...
 
Kom på en till.

I höstas köpte jag en bil.
Mina föräldrar, som är väldigt hjälpsamma, följde med för att titta på bilen och senare också hämta den.
Det visade sig att säljarens fru är konstnär och hon och mamma hade varit på samma konstkurs för drygt 40 år sedan, ca 30 mil från där bilen köptes.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp