Ödets nyck... Vad är oddsen?!

Måste bara skriva av mig om den smått osannolika situation som uppstått...

Jag bokade för några månader sedan biljetter för att flyga hem till Sverige tidigare än vanligt till jul, för att kunna överraska min pappa som fyller 60 den 13 december. Jag ska flyga hem kvällen den 12 och har ordnat så att jag kan sova hos en kompis den natten, och sedan överraska pappa på själva dagen. Det har varit ett väldans besvär för både mig och mamma att hålla det här hemligt för honom, men vi har lyckats även om det varit nära ögat flera gånger. Sedan detta bokades har följande hänt:

1) Pappa börjar prata om att han kanske skulle vilja komma över och fira sin födelsedag här hos mig. Mamma hade fullt sjå att övertyga honom att det inte var någon bra idé, och jag ljög till slut ihop att jag skulle åka till en kompis i London den helgen.

2) Pappa får reda på att HAN måste åka till London med jobbet den veckan, och att resan eventuellt kan komma att inkludera även ett besök hos tillverkaren som ligger I MIN STAD. Här började det bli lite svettigt, men eftersom resan skulle ligga måndag-onsdag och jag inte skulle åka förrän sent på torsdagskvällen verkade det lugnt och jag kunde "bli av med honom" ett dygn innan det var dags för mig att göra samma resa i smyg.

3) Det blir bekräftat att pappa mycket riktigt kommer att besöka min stad med jobbet, för första gången på åtta år, och åka hem dagen innan det är tänkt att jag ska flyga till Sverige och överraska honom. Men han hinner fortfarande åka hem innan mig, så överraskningen kommer fortfarande att funka.

4) Idag får jag ett sms från mamma där det står att pappas tjänsteresa har blivit framflyttad en dag och han kommer att åka MED SAMMA JÄKLA FLYG SOM JAG från Skottland till Sverige.

Alltså... VAD är oddsen?! Pappa har ALDRIG behövt åka till mitt land, eller min stad för den delen, för jobbets räkning förut. Den här tjänsteresan har varit påväg att hända tre gånger sedan april, men varje gång har den blivit inställd/ändrad. Men nu, den enda gången då det verkligen INTE passar, då kan man ge sig fasen på att det blir av! :banghead:

Såatteee... Förslag på hur jag ska lösa detta?

Vi hade liksom bokat en fin lunch på hans födelsedag då det var tänkt att både jag och min bror (som också bor på annan ort) skulle överraska honom. Jag skulle ju kunna överraska honom på flygplatsen, men dels känns det inte så roligt, dels är det ju en dag före hans faktiska födelsedag, och dels är risken stor att han får syn på mig innan jag hittar honom. Jag har funderat på alternativet att köpa en ny, annan flygbiljett, men det är dyrt...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! :arghh:

Du har fått många bra förslag... men annars säger jag burka :up: :D
 
När han ska åka, så säger du att du följer med honom till flygplatsen (kanske en kompis kan åka dit med din väska? Eller hitta på något om varför du ska ha väskan med). Sen följer du med honom in. Sen säger du att du kan följa med honom till säkerhetskontrollen. Sen säger du, äh, jag följer med hela vägen ;)
 
Tack alla för era förslag, det ena galnare än det andra! :D

Kom just på en sak som gör att den här "dra fram väskan/hoppa in i taxin/följa med genom säkerhetskontrollen"-grejen inte riktigt funkar: Eftersom det är ett kvällsflyg lär pappa åka direkt från jobbet dit, så jag kommer alltså inte att vara med honom när det är dags att åka till flygplatsen. Så himla dumt att jag inte tänkte på det! :banghead:

Det lutar alltså åt att jag kör på alternativet att gömma mig på flygplatsen och smyga upp till honom där.

Blir spännande att vara en sådan där person som beter sig lite suspekt på en flygplats och smyger runt som på nålar med huvan uppfälld och en nervöst flackande blick... Med tanke på hur det har gått med den hela det här projektet hittills så skulle det inte förvåna mig om det slutar med att jag blir intagen på förhör hos flygplatspolisen och missar flyget :laugh:
 
Oddsen är inte så höga som du tror men ändå ganska osannolik.
Om jag räknar snabbt i huvet och grova antagningar så någonstans i regionen av 50.000 till 250.000 till en som det skulle hända.
Missar jag något eller vad är det som är så roligt?
 
Det du kan göra, är att kanske spana in hans biljett efter han har checkat in, och se om han ska in genom främre, eller bakre ingången till planet ( det ska stå på boardingkortet) Innan du checkar in, så lägger du till val av plats på planet, ev. Priority så du får gå på bland de första, och ser till att ni inte tar samma ingång in på planet.
Luvtröja rekommenderas till att bli mindre synlig, dock så får du ta ner luvan när du går genom säkerhetskontrollen.
 
@Mineur Jag tycker det verkar som om @Sel har vunnit en inofficiell omröstning på hur du bäst löser problemet. :D
Han kommer att bli jätteglad och förvånad även om det är fel dag.
Sen kan du och mamsen beklaga er över vad tråkigt att inte brorsan kan komma. Och så TADAAAA!
 
Överraska med att åka samma plan, men låtsas som att det var ett påhitt som gjordes EFTER du fick veta att han skulle komma. Då kan brors uppdykande vid middagen fortfarande bli helt oväntat. Först efter det kan ni prata om slumpen med att originalöverrraskningen blev förstörd.
 
Tack alla för era förslag, det ena galnare än det andra! :D

Kom just på en sak som gör att den här "dra fram väskan/hoppa in i taxin/följa med genom säkerhetskontrollen"-grejen inte riktigt funkar: Eftersom det är ett kvällsflyg lär pappa åka direkt från jobbet dit, så jag kommer alltså inte att vara med honom när det är dags att åka till flygplatsen. Så himla dumt att jag inte tänkte på det! :banghead:

Det lutar alltså åt att jag kör på alternativet att gömma mig på flygplatsen och smyga upp till honom där.

Blir spännande att vara en sådan där person som beter sig lite suspekt på en flygplats och smyger runt som på nålar med huvan uppfälld och en nervöst flackande blick... Med tanke på hur det har gått med den hela det här projektet hittills så skulle det inte förvåna mig om det slutar med att jag blir intagen på förhör hos flygplatspolisen och missar flyget :laugh:

Tänk om ni fått platserna bredvid varandra på flyget :eek::rofl:
 
ÅH! Pappa sms:ade precis och frågade om jag ville äta lunch med honom på torsdagen innan han åker till flygplatsen. Han ska tydligen ha sista mötet kl 11 och sedan vara ledig resten av dagen. Så då kan ju @Sel s förslag funka trots allt, att jag efter lunchen när vi ska säga hejdå drar fram min resväska (som jag bett restaurangen gömma åt mig så länge) och säger "Äh, jag tror jag hänger med dig hela vägen hem faktiskt!" :love:
 
ÅH! Pappa sms:ade precis och frågade om jag ville äta lunch med honom på torsdagen innan han åker till flygplatsen. Han ska tydligen ha sista mötet kl 11 och sedan vara ledig resten av dagen. Så då kan ju @Sel s förslag funka trots allt, att jag efter lunchen när vi ska säga hejdå drar fram min resväska (som jag bett restaurangen gömma åt mig så länge) och säger "Äh, jag tror jag hänger med dig hela vägen hem faktiskt!" :love:
Åh, gud vad spännande! Du måste uppdatera oss :bump:
 
ÅH! Pappa sms:ade precis och frågade om jag ville äta lunch med honom på torsdagen innan han åker till flygplatsen. Han ska tydligen ha sista mötet kl 11 och sedan vara ledig resten av dagen. Så då kan ju @Sel s förslag funka trots allt, att jag efter lunchen när vi ska säga hejdå drar fram min resväska (som jag bett restaurangen gömma åt mig så länge) och säger "Äh, jag tror jag hänger med dig hela vägen hem faktiskt!" :love:

Perfekt! Så roligt! Det blir spännande att höra om hans reaktion!
 
ÅH! Pappa sms:ade precis och frågade om jag ville äta lunch med honom på torsdagen innan han åker till flygplatsen. Han ska tydligen ha sista mötet kl 11 och sedan vara ledig resten av dagen. Så då kan ju @Sel s förslag funka trots allt, att jag efter lunchen när vi ska säga hejdå drar fram min resväska (som jag bett restaurangen gömma åt mig så länge) och säger "Äh, jag tror jag hänger med dig hela vägen hem faktiskt!" :love:

Yey, det låter ju som en superlösning! :heart Han lär bli paff!

Snacka om att det är den ena twisten efter den andra i den här tråden! :D Mer spännande än Netflix!
 
Yey, det låter ju som en superlösning! :heart Han lär bli paff!

Snacka om att det är den ena twisten efter den andra i den här tråden! :D Mer spännande än Netflix!
Ja jösses vad skönt det ska bli när det är över! 😅 Känner jag pappas jobb rätt kan det komma att ändras trettiosjutton gånger till, men vi får hoppas att de håller sig till den här planen nu! Annars får de med mig att göra :devil:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 659
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 189
Senast: MML
·
Tjatter Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: manda
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 889
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp