Ödets nyck... Vad är oddsen?!

Skicka ett memo!
Önskar att jag kunde, men det är en sådan där jobbigt hemlig statlig myndighet det gäller så kan bli besvärligt! Annars hade det ju varit klockrent att kunna typ kontakta någon av hans kollegor och få lite inside information om resans framskridande och de senaste ändringarna :p
 
Hahaha, du inser att det där uttalandet bara bidrog till nagelbitaren va? :laugh:
hagrid.gif
 
När min mamma fyllde 60 gjorde vi nåt liknande. Pappa överraskade henne med en resa. När de satt sig på flyget kliver min syster med familj på och lite nonchalant ”åh är ni också på flyget” :D. När de landar i New York x antal timmar senare och är lagom jetlagged knackar jag på hotelldörren. Mammas reaktion var bara chock ”jaha hej” innan hon insåg grejen.
Superkul :heart
 
När min mamma fyllde 60 gjorde vi nåt liknande. Pappa överraskade henne med en resa. När de satt sig på flyget kliver min syster med familj på och lite nonchalant ”åh är ni också på flyget” :D. När de landar i New York x antal timmar senare och är lagom jetlagged knackar jag på hotelldörren. Mammas reaktion var bara chock ”jaha hej” innan hon insåg grejen.
Superkul :heart
Wow! Vilken grej! Triss i överraskningar :D
 
När min mamma fyllde 60 gjorde vi nåt liknande. Pappa överraskade henne med en resa. När de satt sig på flyget kliver min syster med familj på och lite nonchalant ”åh är ni också på flyget” :D. När de landar i New York x antal timmar senare och är lagom jetlagged knackar jag på hotelldörren. Mammas reaktion var bara chock ”jaha hej” innan hon insåg grejen.
Superkul :heart
När jag var liten så fyllde pappas bästa vän jämt har jag för mig. Deras familj hade bokat en utlandsresa. Då bokade våran familj en resa samma tid på samma ort, men ett annat hotell. Sen hittade vi deras hotell, frågade efter dom i receptionen och gick helt enkelt dit och knackade på.

Inser såhär i efterhand att det måste ha varit en helt otrolig överraskning!
 
När jag var liten så fyllde pappas bästa vän jämt har jag för mig. Deras familj hade bokat en utlandsresa. Då bokade våran familj en resa samma tid på samma ort, men ett annat hotell. Sen hittade vi deras hotell, frågade efter dom i receptionen och gick helt enkelt dit och knackade på.

Inser såhär i efterhand att det måste ha varit en helt otrolig överraskning!

Och själv hade jag blivit så jäkla arg :laugh: Störa på semestern när man vill vara ifred! Annars hade jag väl bjudit med folket :meh:

Tur att alla är olika och det verkar som de flesta i tråden vet vad sina nära skulle uppskatta! :)
Jag hade inte uppskattat något sådant eftersom det hade ändrat mina planer fullständigt med resan och gett mig magsår utan dess like.

Tycker dock det låter roligt när sådant som tagits upp i tråden blir lyckat och även jag väntar med spänning på @Mineur s fortsättning.
 
Och själv hade jag blivit så jäkla arg :laugh: Störa på semestern när man vill vara ifred! Annars hade jag väl bjudit med folket :meh:

Tur att alla är olika och det verkar som de flesta i tråden vet vad sina nära skulle uppskatta! :)
Jag hade inte uppskattat något sådant eftersom det hade ändrat mina planer fullständigt med resan och gett mig magsår utan dess like.

Tycker dock det låter roligt när sådant som tagits upp i tråden blir lyckat och även jag väntar med spänning på @Mineur s fortsättning.
Vi bodde som sagt på olika hotell och gjorde en hel del på egen hand också. Vi råkade bara ha semester på samma ort kan man säga. :) så jag tror att det blev en väldigt uppskattad "present". Jag skulle blivit jätteglad!
 
Vi bodde som sagt på olika hotell och gjorde en hel del på egen hand också. Vi råkade bara ha semester på samma ort kan man säga. :) så jag tror att det blev en väldigt uppskattad "present". Jag skulle blivit jätteglad!

För min del hade det känts respektlöst att hänga efter eftersom jag åker iväg på semester och är väldigt mån om att få vara ifred då. Sen om man råkar hamna på samma ställe utan baktanke är en annan sak. Men som du säger så finns det de som uppskattar sådant. Jag misstänker de kanske inte har en lika privat zon som jag har. Den är rätt stor..

Vi var dock i Frankrike i två månader en gång och då frågade svärföräldrarna om de inte kunde få komma ner och hälsa på när vi ändå var där. Väldigt uppskattat att få frågan först än att de bara hade plingat på dörren en dag. De hade boende på samma ställe som oss men längre upp på gatan så nära men inte för nära så privatlivet blev stört.
Så jag är inte anti alltihopa, men sociala överraskningsmoment är inte min grej :p
 
Så jag är inte anti alltihopa, men sociala överraskningsmoment är inte min grej :p
Jag förstår och respekterar det, men blir lite undrande till varför det är relevant att tala om det i en riktigt trevlig tråd som jag tycker är väldigt hjärtevärmande. Det känns lite som om jag skulle kommentera allt jag inte gillar i mattrådarna liksom. Tyckte bara det kändes lite trist att läsa din invändning när det i detta fallet troligtvis är en otroligt uppskattad överraskning som ts planerar. Vi alla gillar ju olika liksom, det vet vi ju, men HÄR är inte överraskningen i närheten av att riskera vara besvärande.
 
Jag förstår och respekterar det, men blir lite undrande till varför det är relevant att tala om det i en riktigt trevlig tråd som jag tycker är väldigt hjärtevärmande. Det känns lite som om jag skulle kommentera allt jag inte gillar i mattrådarna liksom. Tyckte bara det kändes lite trist att läsa din invändning när det i detta fallet troligtvis är en otroligt uppskattad överraskning som ts planerar. Vi alla gillar ju olika liksom, det vet vi ju, men HÄR är inte överraskningen i närheten av att riskera vara besvärande.

Jag har inte nämnt ts planer alls utan bara invänt till att alla kanske inte gillar att bli överraskad på sin semester som det togs upp i ett annat inlägg. Jag kände för att delge min åsikt över ett sådant upplägg för alla ser det inte på samma vis. Så ja, diskussionsforum, trådar ändrar form osv och jag kände för att svara på det ur min synvinkel, sen är det rätt skitsamma huruvida tråden anses trevlig eller ej. Min åsikt var trevlig den med, ur det perspektivet att det i mitt fall hade varit trevligt att slippa överraskningsmomentet. Men för att det är buke så hänvisar jag till mitt första inlägg i tråden där jag även skrev:

"Tur att alla är olika och det verkar som de flesta i tråden vet vad sina nära skulle uppskatta! :) "

"Tycker dock det låter roligt när sådant som tagits upp i tråden blir lyckat och även jag väntar med spänning på @Mineur s fortsättning."
 
Äsch det är helt lugnt för min del, det är väl rätt naturligt att det blir lite prat om överraskningar i allmänhet tänker jag! Blir det fler inlägg på temat kanske jag skapar en egen tråd om ämnet och bryter ut lite, vi får se!

Min mamma är en sådan som definitivt inte uppskattar överraskningar, inte för att hon inte uppskattar själva grejen men för att hon är en sådan som går och ser fram emot saker i evigheter och tycker att hon liksom blir snuvad på det när hon inte får veta i förväg vilken rolig/fin/trevlig sak som ska hända. Det kan jag förstå på sätt och vis, och jag har absolut förståelse för att inte alla uppskattar alla sorters överraskningar :)
 
Pheew, överraskningen höll hela vägen och nu kan jag äntligen pusta ut utan att behöva fundera på vartenda ord jag yttrar (han vet dock fortfarande inte att min bror kommer hem imorgon) 😁

Pappa blev alldeles rörd och beställde in champagne, så nu sitter vi på en favoritbar under en riktig Disney-gran och firar :love:

FB_IMG_1576163111507.jpg
 
Pheew, överraskningen höll hela vägen och nu kan jag äntligen pusta ut utan att behöva fundera på vartenda ord jag yttrar (han vet dock fortfarande inte att min bror kommer hem imorgon) 😁

Pappa blev alldeles rörd och beställde in champagne, så nu sitter vi på en favoritbar under en riktig Disney-gran och firar :love:

Visa bifogad fil 41552
Hur gjorde du? :love: Sa du att du skulle bara hänga på liksom eller? :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 311
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 053
Senast: MML
·
Tjatter Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: manda
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp