Ödets nyck... Vad är oddsen?!

Mineur

Trådstartare
Moderator
Måste bara skriva av mig om den smått osannolika situation som uppstått...

Jag bokade för några månader sedan biljetter för att flyga hem till Sverige tidigare än vanligt till jul, för att kunna överraska min pappa som fyller 60 den 13 december. Jag ska flyga hem kvällen den 12 och har ordnat så att jag kan sova hos en kompis den natten, och sedan överraska pappa på själva dagen. Det har varit ett väldans besvär för både mig och mamma att hålla det här hemligt för honom, men vi har lyckats även om det varit nära ögat flera gånger. Sedan detta bokades har följande hänt:

1) Pappa börjar prata om att han kanske skulle vilja komma över och fira sin födelsedag här hos mig. Mamma hade fullt sjå att övertyga honom att det inte var någon bra idé, och jag ljög till slut ihop att jag skulle åka till en kompis i London den helgen.

2) Pappa får reda på att HAN måste åka till London med jobbet den veckan, och att resan eventuellt kan komma att inkludera även ett besök hos tillverkaren som ligger I MIN STAD. Här började det bli lite svettigt, men eftersom resan skulle ligga måndag-onsdag och jag inte skulle åka förrän sent på torsdagskvällen verkade det lugnt och jag kunde "bli av med honom" ett dygn innan det var dags för mig att göra samma resa i smyg.

3) Det blir bekräftat att pappa mycket riktigt kommer att besöka min stad med jobbet, för första gången på åtta år, och åka hem dagen innan det är tänkt att jag ska flyga till Sverige och överraska honom. Men han hinner fortfarande åka hem innan mig, så överraskningen kommer fortfarande att funka.

4) Idag får jag ett sms från mamma där det står att pappas tjänsteresa har blivit framflyttad en dag och han kommer att åka MED SAMMA JÄKLA FLYG SOM JAG från Skottland till Sverige.

Alltså... VAD är oddsen?! Pappa har ALDRIG behövt åka till mitt land, eller min stad för den delen, för jobbets räkning förut. Den här tjänsteresan har varit påväg att hända tre gånger sedan april, men varje gång har den blivit inställd/ändrad. Men nu, den enda gången då det verkligen INTE passar, då kan man ge sig fasen på att det blir av! :banghead:

Såatteee... Förslag på hur jag ska lösa detta?

Vi hade liksom bokat en fin lunch på hans födelsedag då det var tänkt att både jag och min bror (som också bor på annan ort) skulle överraska honom. Jag skulle ju kunna överraska honom på flygplatsen, men dels känns det inte så roligt, dels är det ju en dag före hans faktiska födelsedag, och dels är risken stor att han får syn på mig innan jag hittar honom. Jag har funderat på alternativet att köpa en ny, annan flygbiljett, men det är dyrt...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! :arghh:
 
Går det att försöka boka säter bredvid honom och kanske få komma på planet lite före alla andra? Kanske sånt man bara ser på film dock, vet inte hur det funkar i verkligheten :p
Hmmm... Det är tyvärr Ryanair vi snackar så jag har inte skyhöga förväntningar på deras kundservice, men kanske man skulle kunna fixa något i den stilen... Absolut värt att fundera på! :up:
 
Överraska på planet i stället?
Peruk, mycket smink, för stora skor, låg profil och kläder som inte är likt dig?

Hur knäppt som helst oavsett :D
Du får gå undercover och klä ut dig? :D
Det var mammas förslag också! Funderar allvarligt på att plocka fram en gammal Halloween-kostym, men det kan ju bli lite besvärligt i passkontrollen tänker jag :laugh:
 
Äh, ring in och tipsa flygplatsen att han tänker smuggla olagligheter, då hinner du gå på planet i lugn och ro innan han kommit igenom den extrainsatta kontrollen. Se till att du får fönsterplats på planet så att du kan ha huvudet vänt mot rutan om han skulle gå förbi (göm dig förslagsvis i en hoodie) och ta extremt god tid på dig vid landning så att han hinner av först. Problem solved! :up:
 
Jag tror jag skulle köra något i stilen: "Men gud vad trist att du ska åka redan, jag tar och hänger med!" och dra fram en färdigpackad väska typ. :)
Så jäkla otippat alltihop! :laugh:
Den här var ju faktiskt väldigt bra! Lutar åt att jag gör så! Eller så som @Pilot säger, jag skulle kunna se till att vara där supertidigt och sedan sitta och gömma mig och spana efter honom i närheten av gaten... Som tur är känner jag den här flygplatsen väldigt bra vid det här laget så jag kan i princip se framför mig hur hela scenariot skulle gå till!
Superbra lösning ju!

@Mineur tror du exakt dag är viktigt för din pappa?
Jag tänker som @lil-sis att exakt på födelsedagen inte spelar så stor roll kanske. Du får väl helt enkelt dra hela historien för honom på flyget :D.
Det är tanken som räknas i det här, tänker jag (no pun intended).
Nej, egentligen tror jag inte att det spelar så stor roll utan det är nog mest i mitt eget huvud som det är ett problem. Och så det här med att vi missar momentet där jag och min bror kommer ingåendes i restaurangen på fredagen medan mamma sitter där med pappa... Nåja, på det här sättet blir det ju två överraskningar om inte annat - först jag och sen min bror!
 
Den här var ju faktiskt väldigt bra! Lutar åt att jag gör så! Eller så som @Pilot säger, jag skulle kunna se till att vara där supertidigt och sedan sitta och gömma mig och spana efter honom i närheten av gaten... Som tur är känner jag den här flygplatsen väldigt bra vid det här laget så jag kan i princip se framför mig hur hela scenariot skulle gå till!


Nej, egentligen tror jag inte att det spelar så stor roll utan det är nog mest i mitt eget huvud som det är ett problem. Och så det här med att vi missar momentet där jag och min bror kommer ingåendes i restaurangen på fredagen medan mamma sitter där med pappa... Nåja, på det här sättet blir det ju två överraskningar om inte annat - först jag och sen min bror!


Mina föräldrar är alltid fulla i tårar när de åker härifrån (😅 :heart ) så om jag skulle hoppa in i taxin med dem vore det världens present!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 342
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Tjatter Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: manda
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp