Twister2007

Trådstartare
8F75F50E-6486-47BE-8BCF-9C48BC6C0DB7.jpeg

Det är lite svårt att förklara men som man kan se i bilden, är mitt stos ”öga” utåt. Kan bara va så att hon ser ut så men de flestas går väl ändå inåt om ni förstår. Är de här nåt farligt? Börjar undra:)
 
Jag har en sådan häst. Han är inte det, snarare tvärtom svår att hålla i hull. Frågat veterinär flera gånger men de har aldrig tyckt det var något som är värt att utreda vidare.
PPID-prov tagna och ligger bra till där (alltså inte över eller nära gränsvärdet).
 
Det beror ofta på Cushings/PPID när de får så där. Jag hade tagit ett blodprov för att få veta säkert.
 
Vet inte om jag fattar rätt utifrån bilden men hur det ser ut precis ovanför ögat brukar variera. Det kan vara mer fyllt i vissa stunder, sen försvinna. Men menar du att det alltid är fyllt hos denna häst?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 789
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 290
Senast: FUNNY
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 667
Senast: Dentaku
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 206
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp