Ögonfransar

Har du ögonfransförlängning

  • Ja

    Röster: 12 3,5%
  • Nej

    Röster: 265 77,0%
  • Ibland

    Röster: 14 4,1%
  • Skulle hellre dö än ha

    Röster: 53 15,4%
  • Skulle hellre dö än låta bli

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    344

Hyacinth

Trådstartare
Är det bara jag i hela världen som inte har ögonfransförlängning? Va?
Var jag än vänder mig ser alla ut som blunddockor.
Lite lätt avundsjuk kan jag bli, men är det inte ett himla meck?
 
Är det bara jag i hela världen som inte har ögonfransförlängning? Va?
Var jag än vänder mig ser alla ut som blunddockor.
Lite lätt avundsjuk kan jag bli, men är det inte ett himla meck?

Hade det en gång! Fick värsta reaktionen så mina ögon var blodröda ala zombie med rabies, men det la sig. Sen så ramlade alla mina egna ögonfransar bort tillsammans med förlängningen. :rofl:
 
Jag har provat, fast inte ett helt set för jag tyckte det blev för mycket. Var jättenöjd, men det tog sån himla tid att fixa dem och jag är en sån som inte ens pallar boka tid till frisören så det rann mest ut i sanden. Plus kostnaden då...
 
Bägge mina yngre systrar har. Och bägge ser ut som bimbos med det. Jag fattar inte poängen att lägga så mycket pengar på något man kan fixa med en bra mascara. Mascaran håller dessutom längre tid. Bägge systrarna ser ju ut som kom och hjälp mig när fransarna börjar trilla bort, för deras egna följer ju med iom det starka limmet.
 
Har inte det då jag har väldigt fina ögonfransar naturligt :) Hade jag inte haft dem så hade jag nog ändå inte gjort det, pga risken för allergisk reaktion samt att jag är rädd om mina ögon.
 
Jag har haft. Gillade det, var sååå skönt att bara vakna och se snygg ut direkt. Men det var dyrt och rätt bökigt. Jag sover gärna på mage och det ska man helst inte (ramlar av snabbare då pga slitage) och så var det lite meck med att tvätta ansiktet och håret osv eftersom man inte ska få vissa produkter på limmet.
 
Jag hade en sommar. Var så skönt att inte behöva bry sig utan man kände sig fin. Dock gjorde helvetes ont när fransarna började växa och förlängningen vred sig. Sen blev det ju apdyrt att fylla på var annan vecka.

Tycker bättre om lash lift då ser man lite mer normal ut.
 
Jag kan tycka det är roligt att ha lösögonfransar om jag ska på någon fest och vill ha en lite dramatisk look, men fransförlängning intresserar mig inte alls. Dels är det (imo) vansinnigt dyrt och så är det inte snyggt särskilt länge heller. Fransarna faller ju av lite hur som helst efter ett tag och det är ju inte lika fint när det bara är några glesa "spindelben" som finns kvar ;) Jag förlitar mig på mascara och eyeliner för att få bambilooken istället :up: Men jag kan bli så himla avundsjuk på folk med "dockfransar" ibland, oavsett om de är fake eller äkta. Last lift vill jag dock gärna testa någon gång! :)
 
Bägge mina yngre systrar har. Och bägge ser ut som bimbos med det. Jag fattar inte poängen att lägga så mycket pengar på något man kan fixa med en bra mascara. Mascaran håller dessutom längre tid. Bägge systrarna ser ju ut som kom och hjälp mig när fransarna börjar trilla bort, för deras egna följer ju med iom det starka limmet.
Fast det är tvärt om. Alla människor tappar sina fransar löpande, och då följer de lösa med eftersom de sitter på varje frans.
Om man sköter fransarna så tappar man inte mer än man vanligen gör. Det syns bara på ett annat sätt.
 
Jag har haft. Det var så fint, jag kände mig fin direkt när jag vaknade. Men körde sedan ytterligare en och jag tappade typ alla fransar efter någon vecka. Så ovärt. Hade lashlift några gånger och det var bättre, men har varken tid eller lust att lägga dom pengarna och fixa hela tiden. Men mina problem med vaglar och eksem har jag gett upp och sminkar mig någon gång ibland bara när jag ska vara extra fin, annars får jag se ut som jag gör...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 114
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
25 946
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 274
Senast: Enya
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
411
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp