Ögonfransar

karamelldrottningen

Trådstartare
Ytlig tråd detta. Men undrar om det är värt att göra ögonfransarna nånstans? Inte för långa eller överdrivet men färga dem så de syns mer. Alternativt finns det någon bra ögonfransfärg? Tycker inte att de jag provat har hållit så länge. Har aldrig gjort ögonbryn eller fransar på salong utan alltid själv.
Kliar i ögonen av mascara och är dessutom tidsoptimist på morgonen så det alternativet går tyvärr bort helt.
 
Ytlig tråd detta. Men undrar om det är värt att göra ögonfransarna nånstans? Inte för långa eller överdrivet men färga dem så de syns mer. Alternativt finns det någon bra ögonfransfärg? Tycker inte att de jag provat har hållit så länge. Har aldrig gjort ögonbryn eller fransar på salong utan alltid själv.
Kliar i ögonen av mascara och är dessutom tidsoptimist på morgonen så det alternativet går tyvärr bort helt.

Jag färgar mina fransar hos frisören. Tycker det blir stor skillnad mot att färga själv hemma. Så skönt att slippa kladda med mascara och jag känner mig 'fräschare'. Jag har inget som helst behov av lösögonfransar t ex men till saken hör att jag har naturligt långa fransar men som pga blond med vitiligo är helt vita. Det blir alltså enorm skillnad av 'bara lite färg'.

Enkelt o inte så dyrt, fixar när jag ändå ska klippa mig.
 
Ytlig tråd detta. Men undrar om det är värt att göra ögonfransarna nånstans? Inte för långa eller överdrivet men färga dem så de syns mer. Alternativt finns det någon bra ögonfransfärg? Tycker inte att de jag provat har hållit så länge. Har aldrig gjort ögonbryn eller fransar på salong utan alltid själv.
Kliar i ögonen av mascara och är dessutom tidsoptimist på morgonen så det alternativet går tyvärr bort helt.

Jag har tidigare fått fransförläning, men problemet är att det ser väldigt tråkigt ut när de börjar lossna, vilket de ju gör. Från en dag till annan kunde jag tappa jättemånga, tre-fyra veckor var max innan det var dax att förnya.

Numera gör jag gärna lashlift och färgar istället, bättre resultat som håller naturligt länge.
 
Jag färgar fransar och bryn på salong i samband med att jag klipper mig. Ibland gör jag lashlift också. Har också väldigt ljusa fransar och tycker det gör stor skillnad att färga dom. Känner mig mycket piggare.
 
Jag är för lat för att ens färga mina bryn, så det finns en anledning att jag betalar någon annan att göra det :laugh:

Jag har lite för mkt tid och är kanske lite snål 😆

Såhär blev det första gången jag gjorde lashlift och färgade hemma. Nu har jag fått in vanan lite och lärt mig hur jag ska göra fransarna lite mer separerade

https://www.instagram.com/s/aGlnaGx...a_id=2575584362756503704&utm_medium=copy_link

Kanske ska tillägga att det numera inte tar timmar heller pga jag gör bägge ögonen samtidigt
 
Senast ändrad:
Ytlig tråd detta. Men undrar om det är värt att göra ögonfransarna nånstans? Inte för långa eller överdrivet men färga dem så de syns mer. Alternativt finns det någon bra ögonfransfärg? Tycker inte att de jag provat har hållit så länge. Har aldrig gjort ögonbryn eller fransar på salong utan alltid själv.
Kliar i ögonen av mascara och är dessutom tidsoptimist på morgonen så det alternativet går tyvärr bort helt.
Jag kör Depends snabbfärg. Tar 3 minuter att göra och sitter tills håren ramlar av/växer ut. Skitbra!

Har fått kit för lashlift. Men har inte velat testa innan jag fått hem ny sovmask som inte ska trycka ner fransarna. Ska bli spännande att testa! :nailbiting::laugh:
 
Jag har lite för mkt tid och är kanske lite snål 😆

Såhär blev det första gången jag gjorde lashlift och färgade hemma. Nu har jag fått in vanan lite och lärt mig hur jag ska göra fransarna lite mer separerade

https://www.instagram.com/s/aGlnaGx...a_id=2575584362756503704&utm_medium=copy_link

Kanske ska tillägga att det numera inte tar timmar heller pga jag gör bägge ögonen samtidigt

Nu när vi ändå är ytliga; vad använder du för färg till håret? :)
 
Nu när vi ändå är ytliga; vad använder du för färg till håret? :)

Min frisör har ngn häxblandning!
Nu är det dock lite mer kallt rosa

91448B09-E31A-4517-AE60-C70BCEB8320B.jpeg
 
Jag gör fransförlängning ca 1 ggr / månad. Ibland var 3:e vecka, och ibland var 4:e. Jag gör inga "extrema" fransar och tycker inte att det märks så himla mycket om det lossnar lite. På mig blir det inga glapp. Det ser bara lite mindre glammigt ut.. 😂
(Jag gör singelfransar som sätts fast en och en).
 
Såhär blev det när jag gjorde lashlift, ärligt talat tycker jag inte det var värt pengarna :o

Screenshot_20210923-222549_Instagram.jpg


Skulle vilja göra fransförlängning men pga att det blir så dyrt vill jag helst bara ha tag på någon bra fransfärg för att färga själv hemma.

Har någon depend färgning hemma som jag tycker suger, men det kanske finns andra bättre alternativ från dem?
Någon som använt RefectoCils färgning?
 
Såhär blev det när jag gjorde lashlift, ärligt talat tycker jag inte det var värt pengarna :o

Visa bifogad fil 84972

Skulle vilja göra fransförlängning men pga att det blir så dyrt vill jag helst bara ha tag på någon bra fransfärg för att färga själv hemma.

Har någon depend färgning hemma som jag tycker suger, men det kanske finns andra bättre alternativ från dem?
Någon som använt RefectoCils färgning?
Fast jag tycker att det var supersnyggt! Men man ska gilla det själv! Att fixa fransarna är min enda egogrej. För att jag tycker att det blir fint.
 
Kan inte rekommendera frans förlängning om man inte tycker om att göra om det typ vart 4 vecka. Jag testade och det blev alldeles för mycket volymen så fick gå tillbaka och fixa till det, sedan började dom lossna efter typ 2 veckor och det såg verkligen så dåligt ut när dom väl börjat lossna, inte alls snyggt. (Då gick jag hos en som har väldigt bra rykte, mycket kunder) men va inte alls som jag hade tänkt mig. Skulle säga jag va nöjd i en vecka. Sedan om man håller på med hästar och rider, svettas och råker gnugga sig i ögat, så är det lätt man drar bort fransar. :meh: Så då håller dom ännu sämre.

Funderar själv på att testa lashlift, men annars kör jag bara på samma gamla med att sminka mig :rofl:
 
Färgar bryn och fransar på salong, betalar ca 380 kr ink plockning av ögonbryn. Helt klart värt det. Håller i ca 2 månader för mig och jag som aldrig sminkar mig ser piggare ut så jag har väldigt ljusa fransar annars :)
 
Såhär blev det när jag gjorde lashlift, ärligt talat tycker jag inte det var värt pengarna :o

Visa bifogad fil 84972

Skulle vilja göra fransförlängning men pga att det blir så dyrt vill jag helst bara ha tag på någon bra fransfärg för att färga själv hemma.

Har någon depend färgning hemma som jag tycker suger, men det kanske finns andra bättre alternativ från dem?
Någon som använt RefectoCils färgning?
Har du provat Depends snabbfärgning?
Den använder jättemånga av mina vänner och är lika nöjda som jag.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 736
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 098
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 548
Senast: krambanan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 220
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp