Ögonkräm och daglig hudvård

Bapelsin

Trådstartare
Jag har insett att jag börjar se sleten ut. År av sömnbrist, anemi och värk i kroppen börjar ta ut sin rätt. Speciellt runt ögonen, jag har inte mörka ringar under ögonen utan snarare runt hela ögonen och mina ögonlock hänger. Jag behöver helt klart en ögonkräm! Men, när jag googlar verkar det bara finnas för ringar under ögonen. Finns det inga krämer som man kan ha runt ögonen? Inser att ingen kräm i världen kommer kunna få mig att se pigg ut, men kanske finns det någon som kan få mig att se lite mindre ut som en zombie?

Och, hur vet man vilken hudtyp man har? Tänkte även köpa en dagkräm men vet inte vad jag ska välja. Är det viktigt att alla krämer är i samma serie eller kan man blanda? Har nämligen en nattkräm som jag gillar men den tillhörande dagkrämen är hemsk.

Andra tips på produkter som kan få en att se lite mer levande ut? Skulle vilja se lite rosigare ut, är väldigt grå pga anemin och har nästan vita läppar av samma anledning. Vill inte använda smink för det orkar jag inte greja med 🙈
 
För egen del kör jag på olika krämer och serum i ansiktet p.g.a. känslig och yttorr hud, så det går jättebra att blanda förutsatt att det inte är någon aktiv ingrediens som kontraindikerar (typ vitamin c och AHA-syror).

Sen tycker jag själv att jag fått mer rosighet och glow i huden genom att massera ansiktet ordentligt på kvällarna. Har på lite ansiktsolja och masserar in i cirka 10 minuter för att avsluta med nattkräm. Det tar lite tid innan det syns men jag tycker huden blivit mer smidig och fast utöver glow och fin färg.
 
Jag älskar den här! Den återfuktar och passar bra för känslig hud. Väldigt prisvärd också! 👍

B58E0888-71A5-4B0D-A6C1-C79B6D227BAD.jpeg
 
Har inget tips, men vill bara säga att du för allt i världen ska undvika Cliniques All About Eyes. Fick den i en kalender förra året och efter två gångers användning såg jag halvt skinnflådd ut kring ögonen. Och jag upptäckte sedan att jag var långt ifrån ensam att få denna reaktion:

https://www.reviewcentre.com/reviews92931.html
 
Jag har flera gånger haft dag- och nattkräm från olika märken och aldrig märkt någon skillnad. Har oftast kört rätt billiga märken och använt krämerna generöst. Är fortfarande rynkfri trots fyllda 55.
Runt ögonen har jag antingen kört dag- och nattkrämen trots att det finns myter om att dessa krämer skulle tynga ner ögonlocken, jag är ett bevis på att det inte stämmer. Nu på senare tid när huden runt ögonen blivit känsligare kör jag med en ögonkräm från Lumene som heter anti-wrinkle & firm.
 
Ursäkta en glädjedödare här men det finns väl inte på riktigt några krämer som faktiskt gör skillnad? Förutom mot akne.
Jo då krämer som innehåller retinoid och SPF finns det jättemycket forskning på. Det enda som bevisat minskar tecken på åldrande samt att retinoider även hjälper mot akne, porer och för att få mer lyster. Det används av dermatologer just för att det finns så mycket forskning på det.
 
Jag har flera gånger haft dag- och nattkräm från olika märken och aldrig märkt någon skillnad. Har oftast kört rätt billiga märken och använt krämerna generöst. Är fortfarande rynkfri trots fyllda 55.
Runt ögonen har jag antingen kört dag- och nattkrämen trots att det finns myter om att dessa krämer skulle tynga ner ögonlocken, jag är ett bevis på att det inte stämmer. Nu på senare tid när huden runt ögonen blivit känsligare kör jag med en ögonkräm från Lumene som heter anti-wrinkle & firm.

Handlar det inte mycket om gener?
Jag blir 38 i år och har inga rynkor. Har aldrig skött om min hy mer än tvål och vatten och vanlig fuktighetskräm om jag varit torr. Spf har jag använt ibland när jag kommit ihåg det 🙄
Men det är ju bra om det finns någon effektiv kräm när åldern kommer ifatt mig 😅
 
Men kan man faktist ta bort rynkor och tecken på ålder som redan finns? Jag trodde de var till för att förebygga
 
Men kan man faktist ta bort rynkor och tecken på ålder som redan finns? Jag trodde de var till för att förebygga

Ja och nej. Riktigt djupa rynkor går givetvis inte att få bort med krämer etc. Men finare linjer som beror på torrhet och brist på spänst går att mildra. Hudens ton/pigmentfläckar går också att förbättra med krämer/serum.

Men ja, mycket är givetvis relaterat till ens gener.
 
Handlar det inte mycket om gener?
Jag blir 38 i år och har inga rynkor. Har aldrig skött om min hy mer än tvål och vatten och vanlig fuktighetskräm om jag varit torr. Spf har jag använt ibland när jag kommit ihåg det 🙄
Men det är ju bra om det finns någon effektiv kräm när åldern kommer ifatt mig 😅
Det är en kombination av gener och hur man levt. Mycket sol sliter väldigt, ser stor skillnad på de som solat mycket och de som är som jag som inte gjort det.
 
Det är en kombination av gener och hur man levt. Mycket sol sliter väldigt, ser stor skillnad på de som solat mycket och de som är som jag som inte gjort det.

Jag solade mycket som yngre, mycket solarium också 😅
Sen har jag jobbat i stall, alltid haft häst och varit ute i ur och skur.
 
Jag solade mycket som yngre, mycket solarium också 😅
Sen har jag jobbat i stall, alltid haft häst och varit ute i ur och skur.
Ok, på de omkring mig har det börjat synas i 40-årsåldern, så du får se vad som händer då😀
Jag vet syskon där båda föräldrarna var rynkfria upp i hög ålder där syskon som solat mycket är rynkigare än syskon som inte gjort det.
 
Ok, på de omkring mig har det börjat synas i 40-årsåldern, så du får se vad som händer då😀
Jag vet syskon där båda föräldrarna var rynkfria upp i hög ålder där syskon som solat mycket är rynkigare än syskon som inte gjort det.

Det märks 😁
Jag är inte så brydd, ser fram emot att få helt grått hår så jag kan göra en rosa Ombre istället 💞
 
Jag började med hudkrämer ordentligt för några år sedan, och tycker det är en jättesvår djubgel att navigera med alla märken oxh olika problem

Gjorde ett quiz på skincity om min hud oxh budhet, och fick ett svar på en 5 stegsprocess (rengöring, toning, serum, dagkräm +spf), som jag använt mer wöler mindre religöst - min hud är nu finnfri ixh med en helt annan lyster!
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Lite inspirerad av färgtråden på häst-avels började jag fundera på det där med hur människor ärver sin ögonfärg och genetiken runt det...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 631
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag råkade få se ett foto på mig själv, taget på håll och in action när jag var konferensvärdinna på jobbet en dag. Och det var som att...
Svar
11
· Visningar
1 734
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ Jag håller på att bli tokig och google säger ingenting, inte ens cancer har jag! Möjligtvis klamydia - visste ni att man tydligen kan få...
Svar
5
· Visningar
15 821
Senast: Silltunna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp