Ögonlocksoperation

Rie

Trådstartare
Någon som har gjort det?
Blev ni nöjda?
Om ni blev missnöjda, med vad?
Hur länge efteråt måste det dröja innan man kan börja träna lätt (läsa dansa för min del)?
Skulle ni våga göra det i dessa tider?

Mina hängande ögonlock håller på att skymma sikten lite för pupillerna så förutom att jag ser väldig trött ut så
lär det väl bli problem längre fram.
 
Någon som har gjort det?
Blev ni nöjda?
Om ni blev missnöjda, med vad?
Hur länge efteråt måste det dröja innan man kan börja träna lätt (läsa dansa för min del)?
Skulle ni våga göra det i dessa tider?

Mina hängande ögonlock håller på att skymma sikten lite för pupillerna så förutom att jag ser väldig trött ut så
lär det väl bli problem längre fram.
Skicka en egenremiss för konsultation först så kommer de kunna avgöra vilken typ av operation du ska göra. Antingen har du för långa gardiner eller så har du en säckad gardinstång och då är det lite olika typ av operation som görs (för att prata lite metaforiskt)
 
Jag har flera vänner som opererat bort överskottshud eller tunga ögonlock. De har varit tillbaka på jobb och ett normalt liv inom en vecka typ.
 
Har gjort både övre och nedre ögonlock hos min plastikkirurg.
Operationen var inte särskilt obehaglig eller smärtsam. Det gick över förväntan bra.
Är jättenöjd med resultatet.
Läkningstid var ca en vecka, men det kändes helt ok bara efter någon dag. Var hemma från jobbet en vecka men det var mest av estetiska skäl.
Skulle absolut rekommendera att göra operationen men då hos en plastikkirurg för att vara säker på att det blir snyggt.
Det är inte en jättedyr operation så det är väl värt pengarna att betala själv hos en plastikkirurg. Tycker jag.
 
Min mor har opererat övre ögonlock och är jättenöjd! Hon stannade hemma från jobbet ungefär två veckor tror jag, men det var på grund av blåmärken/missfärgning (mötte andras anhöriga anhöriga i arbetet), inte alls obehag. Fungerade normalt inom några dagar.

Gick privat och betalade själv.
 
Har gjort både övre och nedre ögonlock hos min plastikkirurg.
Operationen var inte särskilt obehaglig eller smärtsam. Det gick över förväntan bra.
Är jättenöjd med resultatet.
Läkningstid var ca en vecka, men det kändes helt ok bara efter någon dag. Var hemma från jobbet en vecka men det var mest av estetiska skäl.
Skulle absolut rekommendera att göra operationen men då hos en plastikkirurg för att vara säker på att det blir snyggt.
Det är inte en jättedyr operation så det är väl värt pengarna att betala själv hos en plastikkirurg. Tycker jag.
Om det är enbart av estetiska skäl man är hemma från jobbet så passar det ju bra i dessa hemmajobbande tider.
Har snart jobbat hemma i 1 år, men bara inhopp då och då på kontoret.
Och de inhoppen kan man ju planera så att de inte hamnar just den veckan jag ser ut att ha gått boxningsmatch.
Tyvärr finns det inte så många plastikkirurger att välja på i någorlunda närområdet (runt 25 mil).
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ADD och autism och har aldrig förstått tjusningen med fysisk ansträngning - i stunden är det enbart obehagligt. Träning hänger...
2
Svar
27
· Visningar
1 721
Senast: Mkb
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 799
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp