Ökad puls efter hovböld eller återkommande inflammation?

Det är det jag är lite rädd för att hon ska få. Har hållit på med hästar i princip hela livet men inte råkat ut för några hovbölder förr. Hon hade en för 2 år sen, men den var okomplicerad och läkte fint. Har stenkoll på henne varje dag och söker efter minsta förändring. Har gått en månad nu sen hon blev halt så får vara uppmärksam. Hon ska snart skos om så jag får rådgöra med hovslagaren då vad han tror. Men blir hon på nåt sätt oren får jag kontakta veterinär och undersöka det närmare.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 292
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 085
Senast: Blyger
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
775
Senast: Habina
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 904
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp