Ökar antalet fånghästar?

FlipTheFrog

Trådstartare
I veckan som gått har ytterligare två hästar i min bekantskapskrets drabbats av fång och jag har hört från flera håll folk säga att fånghästarna tycks bli fler och fler. Vad är det som händer egentligen? Upplever ni också att andelen fånghästar ökat markant sista året??

Eller är detta bara en slump eller kanske så att då jag som fånghästägre har fångantennerna ständigt utfällda och därmed snappar upp allt fångrelaterat..?

Har ni några funderingar eller teorier på detta område?

~Flip

PS Ni som ännu är lyckliga nog att ha en frisk häst, snälla snälla var försiktiga och observanta!! Tro mig, fång är bland det sista man vill ha på sin häst =(
 
Sv: Ökar antalet fånghästar?

DEt var många i vårvintras när temperaturen for upp och ner. Men nu har jag inte hört en enda efter betessläppet. Peppar, peppar.
 
Sv: Ökar antalet fånghästar?

På Strömsholm tyckte de inte att det var fler fånghästar än vanligt, men alla åker inte just dit o en del åker inte in alls:crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Vi har en 21-årig arabvallack som haft lindrigt fånganfall. Han är en kanonhäst, snäll personlig och en pärla i dressyren och sköter man...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 564
Senast: Rotaluconi
·
Foder & Strö Som jag förstått det så är det iof många olika faktorer som spelar in när det gäller fång och antalet fånghästar verkar ju ökat markant...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
24 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp