Öm knöl på insidan av bakbenet

Horselover12742

Trådstartare
Hejsan!
( Innan jag berättar så vill jag bara påpeka att jag HAR EN TID på KLINIK PÅ måndag☺️ )
Upptäckte idag att min valack har fått en ganska stor, varande, ömmade knöl på skenan på bakbenet, insidan. Även en mindre knöl på andra bakbenet som också var ömt. Så fort man rör knölen så lyfter han upp benet och kramar ihop det för att sedan sparka, så ont har han helt klart😢 Varmast på det benet med den största knölen men även varm på det andra i det drabbade området. Ej märkbart halt i dagsläget. Vad kan detta bero på? Fick inte mer svar än att jag skall hålla honom stilla fram till veterinärtid, men vad kan detta vara? Förstår att det är omöjligt för er här inne att svara på såklart men tänkte mest om någon kanske har varit med om något liknande?
Tack på förhand.
 

Liknande trådar

P
Hästvård Hej! För ungefär 5 dagar sedan så märkte jag att mitt föl hade två sår på ena bakknät. Ena var precis på hasen och det andra var lite...
Svar
5
· Visningar
1 207
Senast: Tussilago
·
S
Hästvård Min häst har haft mugg till och från hela sommaren. Hon har haft det tidigare somrar också, men det är extra mycket i år. Nu har hon...
Svar
19
· Visningar
1 281
Senast: Prince LineXX
·
L
Hästvård Hejsan. Min valack har kännt nackig i vf nu ett tag. Endast när han börjar böja på nacken. Har tid på klinik i nästa vecka. Han är...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Lisaaa__
·
Hästvård Har som säkert många läst hållt på med en segdragen hovböldshistoria på min hingst. Om vi tar det från början så hade vi först en dag en...
Svar
9
· Visningar
1 733
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp