Ömma fötter.

Kan uppdatera med att skorna åkte på igår utan problem. Rörde sig genast bättre och efter en dag i hagen idag är svullnaden bak nästan helt nere och hältan fram är borta. Känner enbart lätt puls fram men tolkar det utifrån att han nu är nyskodd och det varit 31 grader ute. Är gladare än han varit på flera dagar, svänger och backar utan större problem om man nu inte ska se till svullnaden han har vid baklåret, ser ut som en rejäl lårkaka. Så vi kör på nu och håller tummarna att det vet. tror är lösningen är det.

Veterinären har tidigare varit väldigt bestämd gällande sina diagnoser på min så litar fullständigt på honom, haft honom i 15 år till denna häst och han har haft rätt alla gånger. Han är också väldigt duktig på fång hästar.

Jag tror ju allt är fång, snubblar han när jag rider tror han att han fått besvär :crazy:. Som någon skrev är det en rejäl fångest.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 020
Hästvård Hittade mitt varmblod sjuk i hagen i måndags. Han hade svårt att få med sig sina ben, ville inte röra sig, svårt att svänga runt, feber...
2
Svar
28
· Visningar
3 983
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 967
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp