Oense om boendet aka fortsättning på oense om vårdnaden

Har du hört inspelningarna? Det som TS anser vara bevis för en sak kanske inte polisen eller annan myndighetsperson bedömer räcker till eller ens att det är bevis för något. De torde ha större erfarenhet av att göra den bedömningen än vi. Vi har endast ts version medan myndigheterna har båda parters version. Att göra en objektiv bedömning kan alltså bara de göra. Och som Lobelia säger: Om båda föräldrarna anklagar varandra för diverse saker, ska barnet då tas från båda föräldrarna?
Om jag minns rätt ville polisen inte ens lyssna på dem. Hur ska de då kunna bedöma vad som skett? Och den krossade fönsterrutan i barnets hem mitt i vintern? Det säger väl också en del om faderns aggressivitet och att han inte tänker på sitt barn.
 
Om jag minns rätt ville polisen inte ens lyssna på dem. Hur ska de då kunna bedöma vad som skett? Och den krossade fönsterrutan i barnets hem mitt i vintern? Det säger väl också en del om faderns aggressivitet och att han inte tänker på sitt barn.
Hur vet du att polisen inte lyssnat på inspelningarna eller att inspelningarna ens existerar?
 
Om jag minns rätt ville polisen inte ens lyssna på dem. Hur ska de då kunna bedöma vad som skett? Och den krossade fönsterrutan i barnets hem mitt i vintern? Det säger väl också en del om faderns aggressivitet och att han inte tänker på sitt barn.
Jag säger såhär. Som i andra ärenden som jag har varit involverad i (som inte har rört tvister mellan föräldrar, men väl andra områden som är mycket känsliga för den person som blir drabbad) har det i de flesta fall varit två helt olika uppfattningar om samma händelse. Av den anledningen har jag lite svårt att enbart gå på ts linje. Myndigheterna är trots allt de som ska känna till regelverket och ska vara de som gör objektiva bedömningar av både bevisning och eventuellt händelseförlopp. Att de inte anser att ts bevisning är något som tillför något positivt för barnet (för det är ju barnet det handlar om) utan tas för smutskastning mellan föräldrarna är tråkigt, men inte konstigt i ett så infekterat ärende som det här.
 
Men vad har du nu fabricerat ihop? Det där hör ju inte ens hemma i tråden. Har man inspelad bevisning så har man.


Jag försöker förklara och ge exempel på varför TS har problem och visa hur det du föreslår får för effekt i praktiken. Det är givetvis fabricerat då det är ett generellt exempel och uttalat inte har med TS att göra.

TS har inget hållbart bevis på att minibanans pappa inte är lämplig förälder och behöver övervakat umgänge. med bevis menar man här att man har en dom/utredning etc som visar att minibanans pappa är olämplig. Som andra beskriver så finns det två parter när det gäller tvister om umgänge, myndigheterna kan inte per automatik tro allt som sägs. Det är tragiskt om den ena parten verkligen är en dålig förälder. För det mesta är båda föräldrarna objektivt okej, även om de försöker smutskasta varandra till max.

Det är svårt för myndigheterna att avgöra vem som har rätt. Det handlar heller inte om att visa vem som är bäst förälder utan om föräldrarna är acceptabla.
 
Hur vet du att polisen inte lyssnat på inspelningarna eller att inspelningarna ens existerar?

Nu får ni väl ändå ge er?? :mad:

Jag förstår varför TS inte har varit inne i denna tråden på ett tag. Stämningen här är inte alltför rolig. Tråden har i syfte att vara stöttande mot TS. Vill ni ta upp beviskrav och annat in absurdum så kanske en annan tråd hade varit lämpligt så att TS kan få det stöd av Buke som hon är värd och förtjänar?

@krambanan Tänker på dig och hoppas att du och Mini trots allt elände lyckas hitta någon form av balans i vardagen. :heart
 
Nu får ni väl ändå ge er?? :mad:

Jag förstår varför TS inte har varit inne i denna tråden på ett tag. Stämningen här är inte alltför rolig. Tråden har i syfte att vara stöttande mot TS. Vill ni ta upp beviskrav och annat in absurdum så kanske en annan tråd hade varit lämpligt så att TS kan få det stöd av Buke som hon är värd och förtjänar?

@krambanan Tänker på dig och hoppas att du och Mini trots allt elände lyckas hitta någon form av balans i vardagen. :heart

Det blir problematiskt när folk stöttar TS genom att i totalt ignorera verkligheten och hur ett ärende hanteras i rätten/av myndigheter och att de har starka beviskrav. Resultatet då blir att man för att inte ge orealistiska förväntningar behöver bemöta de felaktiga påståendena. Stöttning i all ära men det är en björntjänst att påstå att ljudinspelningarna är bevis som borde göra att minis pappa självklart är olämplig att umgås utan umgängesstöd när det faktiskt inte stämmer. Det handlar inte om att jag vill ha bevis utan att myndigheterna kräver det

Jag sympatiserar helt med TS och är övertygad om att hon är så ärlig hon någonsin kan vara i tråden (vilket jag skrivit i olika ordalag i tråden) och önskar henne all lycka.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
330 431
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
172 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp