Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
@krambanan jag vet inte varför, men det känns som han i ett desperat sista ögonblick försöker göra något. Kanske för att skrämma eller manipulera eller så är han rädd för något. Nu är flytten nära och väldigt verklig. Oavsett vilket det än må vara så hoppas jag att du orkar fortsätta vara stark och att det inte blir något av domstols trotsen.
 
Intressant resonemang. Hur tänker han där? Menar han att han stämt dig för domstolstrots?

Och hur i hela friden tänker han backa upp det i så fall? Någonstans hoppas jag ändå att han gjort det, och får berättat för sig hur helt orimligt det är utifrån vad du berättat här. Vad han tycker är mindre relevant än vad som faktiskt händer. Verkligheten är inte det som händer i hans huvud, ungefär....
 
Idag var dom här. Vet inte varför han inte tog med Mini till sig. Börjar undra om det regnar in i hans hus för det är alltid så när det regnar mycket. Jag gick ut i stallet. Dom kom också ut i stallet efter lite mer än halva tiden. KP avbröt umgänget 10 min tidigt för han började tjafsa.

Han har skickat in om domstoltrots säger han...
Bry dig inte om vad han säger. KP verkar ha gjort precis det h*n ska genom att bryta umgänget när han tjafsar. Han är nog skraj för att ni snart ska flytta och han vet att han inte kommer vinna.
 
Jag vet faktiskt inte riktigt vad han menar mer än att i och med att jag flyttar så kan han inte ha umgänge tre ggr i veckan (gäller tre veckor till nästa muntliga förberedelse) så enligt honom går jag emot tingsrättens "dom" (som är en överenskommelse mellan oss).

Sen undrade han hur JAG skulle lösa umgänget efter jag flyttat.

Och så upprepade han sitt mantra "jag kommer inte ge mig" och sa "Jag vill inte ta Mini från dig men jag har inget val". "Du riskerar att förlora Mini, är det värt det?".

Han skrämmer inte mig så lätt längre. Jag sa bara att jag vet vad han tycker och att jag hört det tillräckligt många gånger. Och ja han är desperat nu. Han trodde nog inte jag verkligen skulle flytta.

Fått höra att min kära granne (han som sitter i kommunen) ska hälsa på hos dom nya ägarna när dom flyttat in och "berätta allt". Stackarna som får honom på halsen direkt. :meh:
 
Fått höra att min kära granne (han som sitter i kommunen) ska hälsa på hos dom nya ägarna när dom flyttat in och "berätta allt". Stackarna som får honom på halsen direkt. :meh:

Men, fy vilken otrevlig stil. :mad:
Vad i hela världen har dina köpare med det att göra? :confused:
Förutom att dom köpt ditt hus?

Skönt att du snart slipper det där!
Jag tror att det kommer bli mycket lugnare för dig med lite avstånd från allt som har hänt det här året.

Sen får vi bara hålla tummarna att spermadonatorn ger upp när det blir långt att åka. :idea:
 
Fått höra att min kära granne (han som sitter i kommunen) ska hälsa på hos dom nya ägarna när dom flyttat in och "berätta allt". Stackarna som får honom på halsen direkt. :meh:
Det där säger mer om grannen än vad det säger om dig, och hade det varit jag hade jag ärligt talat inte brytt mig. Tycker på ett sätt synd om den nya köparen som (om nu grannen utför det han säger) kommer bli påprackad något denne inte bett om. Ja, jisses tragiska människor finns det.
 
Jag vet inte om det är någon idé, men jag personligen hade nog berättat för dem nya ägarna att din relation med grannarna inte varit den bästa nu på senaste tiden och att dem antagligen kommer få höra en helt del skitsnack under en tid framöver, och att det är deras eget val vad dem vill göra med den informationen.
 
Jag vet inte om det är någon idé, men jag personligen hade nog berättat för dem nya ägarna att din relation med grannarna inte varit den bästa nu på senaste tiden och att dem antagligen kommer få höra en helt del skitsnack under en tid framöver, och att det är deras eget val vad dem vill göra med den informationen.

Varför lägga energi på en sådan sak? TS flyttar en bra bit bort, vad spelar det för roll att grannarna snackar skit till de nya ägarna?
 
Varför lägga energi på en sådan sak? TS flyttar en bra bit bort, vad spelar det för roll att grannarna snackar skit till de nya ägarna?
Inte för TS skull, utan för köparnas. Så att dem är medvetna om att dem kanske kommer bli indragna i nån slags smutskastning av något slag. Men det är vad jag skulle gjort. TS får ju göra som hon själv vill.
 
Inte för TS skull, utan för köparnas. Så att dem är medvetna om att dem kanske kommer bli indragna i nån slags smutskastning av något slag. Men det är vad jag skulle gjort. TS får ju göra som hon själv vill.

Jag förstår hur du tänker, men för mig känns det främmande att ta ansvar för, eller för den delen ta risken att negativt påverka (för de nya ägarna och grannarna kanske kan komma bra överens), andra människors relationer på det sättet.
 
Inte för TS skull, utan för köparnas. Så att dem är medvetna om att dem kanske kommer bli indragna i nån slags smutskastning av något slag. Men det är vad jag skulle gjort. TS får ju göra som hon själv vill.
Men vilken smutskastning då? De har ju ingen anledning att sprida skit och vad andra säger om TS har de ingen anledning att bemöta, jag skulle inte riskera att de drar sig ur affären och därigenom hjälpa ex att försvåra livet för TS.
 
Men vilken smutskastning då? De har ju ingen anledning att sprida skit och vad andra säger om TS har de ingen anledning att bemöta, jag skulle inte riskera att de drar sig ur affären och därigenom hjälpa ex att försvåra livet för TS.

Hur då dra sig ur affären? Kontraktet är redan skrivet och finns det ingen klausul som kan ge dem rätt att dra sig ur av en sådan anledning, så kan de inte göra det.
 
Tjises. Var har du bott? Långt bort från all ära o redlighet tydligen. Hur i all fridens namn kan någon få för sig att dom nya har något som helst intresse av att veta vad som pågått. Va taskigt mot dom av grannen att skapa dålig stämning i deras nya hus.
 
En liten allmän fråga bara - hur ser reglerna ut om vem som ska köra (och hur långt) till umgänget nu när krambanan har val att flytta iväg?
Jag antar att det helt logiskt måste finna några riktlinjer att luta sig mot? Annars kan ju boendeföräldern "flytta all världens väg" och umgängesföräldern kanske inte ha en chans att träffa barnet längre (pga för lång ressträcka, pengar ect)

Som sagt, bara en allmän fråga av nyfikenhet :)
 
Och så upprepade han sitt mantra "jag kommer inte ge mig" och sa "Jag vill inte ta Mini från dig men jag har inget val". "Du riskerar att förlora Mini, är det värt det?".

Fått höra att min kära granne (han som sitter i kommunen) ska hälsa på hos dom nya ägarna när dom flyttat in och "berätta allt". Stackarna som får honom på halsen direkt. :meh:

Alltså.. jag kan inte låta bli att fnissa åt detta. "Jag vill inte ta mini ifrån dig men jag har inget val" alltså, herregud! Vadå jag vill inte? Det är väl bara att låta bli och i stället agera pappa och samarbetsvillig? Det låter som om det är något citat han läst i någon dålig bok.

Stackars köparna, som om de har någon nytta av att få veta vad ni två har bråkat om.
 
Jag vet inte om det är någon idé, men jag personligen hade nog berättat för dem nya ägarna att din relation med grannarna inte varit den bästa nu på senaste tiden och att dem antagligen kommer få höra en helt del skitsnack under en tid framöver, och att det är deras eget val vad dem vill göra med den informationen.
Om jag hade köpt ett hus, och säljaren kom och varnade mig för skitsnack på det viset - så skulle jag bli livrädd för att det var ett psyksjukhus jag köpt in mig i, inte en kåk. :crazy:
 
Om jag hade köpt ett hus, och säljaren kom och varnade mig för skitsnack på det viset - så skulle jag bli livrädd för att det var ett psyksjukhus jag köpt in mig i, inte en kåk. :crazy:
Hahaha :) jag menade mest om man ändå va inne på ämnet, typ:
-Hur är grannarna här i närheten?
-Jo dem är trevliga, men vi har hamnat i gruff med varandra så ni kankse får höra en del skitsnack om mig. Men bry er inte om det, det är något vi får lösa oss mellan, eller inte..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Crossline
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 469
Senast: Lingon
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 252
Senast: Cocos
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 703
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp