Önskelista

Sv: Önskelista

martha skrev:
mjölksyran sprutade ur öronen på mig när jag skulle uppför..... :D

Haha!! :rofl: :rofl: :D
Jäklar vilka muskler man ska få om man klipper den backen varje dag :p får väl promenera ner med stackars Johan när vi väl är där så han får jobba lite uppför :devil: :)
 
Sv: Önskelista

martha skrev:
Gunnar är en filur...han har sina knep för att "räkna" kapacitet på hästarna, den som inte platsar kapacitetsmässigt får knalla ur träning...utan för dens skull att han är elak mot dom....därav hans "storhet" som tränare..dvs resultat.

det behöver inte betyda att det är en dålig häst, men hans mål med hästarna är att dom skall knata in ca 200 000 på ett år för att det skall löna sig för ägaren att ha dom i träning.....ibland lyckas det , ibland inte...

Stämmer nog för tittar man på loppen han var ut i så är det ju dom där "Unghästloppen" men det blev ju bara bokstäver ... och sen flyttade han till en amatör efter att försökt "färdigt" :p
 
Sv: Önskelista

Solvalla skulle jag kunna tänka mig sånna tysta som Örjan, Stig och Jorma.. och få dom att prata.. det skulle vara skojj:-)
 
Sv: Önskelista

Var på en föreläsning igår om naturlig avel med fokus på prestation och hållbarhet.

Föreläsare var proffessor Lennart Fredriksson. (mannen bakom bandoseringen)

Han har talets gåva, mycket åsikter, idéer + en massa berättelser att komma med.

Fredriksson är bla väldigt kritisk till banornas underlag och har en plan för hur banorna ska byggas i framtiden för att undvika skador så långt det går.....mycket intressant !!!!!!!

Lennart tillhör nog Sundbyholm eller ev. Solvalla eftersom han driver sitt projekt i Sörmland.

Lennart Fredriksson skulle röra om i grytan tror jag (det har han gjort förr)
 
Sv: Önskelista

Lite trött......menar naturlig uppfödning.....själva "avlandet" görs på valfritt sätt.
 
Sv: Önskelista

Vad ära tanken bakom en "blisterbacke", ett uttryck många använder och som jag undrar vad syftet är med, hur används dom?
 
Sv: Önskelista

Jag har mest tips på folk som har sitt säte här runt Mälaren, men om det är svårt att hitta folk på någon bana kan säkert Lennart Fredriksson ställa upp för vilken bana som helst :idea:

Just banor är ett av hans "skötebarn". Han letar efter någon som vill ta över och driva hans förslag på underlag. En bana som sliter mindre på hästarna..... först vanligt bärlager, sedan gummiflis eller bark 30 cm, jordduk, 10 cm grus och ytlager av stenmjöl blandat med lera som ska hållas fuktigt.
Banan ska inte harvas utan enbart sladdas. Intressant ! :idea:

Skåningen åker nog gärna till Boden.....frågan är väl om någon bana vågar ta en "fajt" med honom. Risken finns att alla banor får bygga om inom kort :cool:

Återkommer med fler förslag på krönikörer ;)
 
Sv: Önskelista

det är en brantbacke som man kan gå i för att "stretcha" hästen, "korrigera" obalanser...
 
Sv: Önskelista

Inte minst i tanke på insändaren i Ronden i fredags hade jag velat skicka mitt förslag dit med.Men jag hade gärna haft minst ett förslag från varje bana då,Får leta hjälp någon annanstans,då intresset här verkar minst sagt svalt.
 
Sv: Önskelista

Intresset finns, men jag har inget vettigt förslag för Mp. :o

Kan inte komma på en enda jag kunde tänka mig, annars hade jag gärna tipsat. :(

/// ghost
 
Sv: Önskelista

Tycker att det borde finnas hur många intressanta människor som helst.......hästägare, uppfödare,amatörtränare, proffs, spelare, hästsportintresserade osv osv osv........visst borde vi väl kunna få ihop en lista. Det behöver ju inte alls vara "kända" personer.(nästan roligare med helt okända)

Synd med så svalt intresse för en så intressant och konstruktiv tråd :crazy:

Jag lovar att kolla runt lite efter förslag från nära och kära.....ge tråden några dagar till innan du ger upp !

Har ett lite udda förslag, men galoppen finns ju också i programmet även om de lever en tynande tillvaro. Ivan Sjöberg får stå på Jägersro :idea:

ARVIKA(hmm,blev lite osäker om de ens kör V75 ):
AXVALLA:Bertil Nordensson
BERGSÅKER: Svante Båth
BODEN:
BOLLNÄS:Jan Hédren
DANNERO:
ESKILSTUNA:Lennart Rådberg (Lennart Fredriksson....kan sättas på en annan bana där det är svårt att hitta en krönikör)
FÄRJESTAD:FarmenVeronica & Martha
GÄVLE:Mickael Demmers
HAGMYREN:J-O Persson
HALMSTAD:KARI
JÄGERSRO:Ivan Sjöberg (Galoppuppfödare med mycket att säga)
KALMAR:
LINDESBERG:
MANTORP:
ROMME:Alf G Larsson,Lars Lindh
RÄTTVIK:Susanne Säbb
SKELLEFTEÅ:
SOLVALLA:Alexander Bard,MArgareta Wallenius-Kleberg,Jim Frick,Björn Linder,Gunnar Nilsson
SOLÄNGET:
UMÅKER:
ÅBY: Ulle Hed
ÅRJÄNG:
ÖREBRO:
ÖSTERSUND
 
Sv: Önskelista

Har bara hört honom i gäststallarna och då är han ingen man tänker sig göra krönikor. :D

Alla tror för övrigt att han även föder upp Millpond-hästarna också här hemma. ;) :eek:

/// ghost
 
Sv: Önskelista

Någon som vet en lämpig SPELARE som kan nomineras?Skulle vara bra om man hade förslag med representanter som kunde tala om trav från alla synpunkter.
 
Sv: Önskelista

ARVIKA(hmm,blev lite osäker om de ens kör V75 ):MARITA NÄRTELL JANSSON
AXVALLA:Bertil Nordensson
BERGSÅKER: Svante Båth
BODEN:Gunnel Fredriksson
BOLLNÄS:Jan Hédren
DANNERO:
ESKILSTUNA:Lennart Rådberg (Lennart Fredriksson....kan sättas på en annan bana där det är svårt att hitta en krönikör)
FÄRJESTAD:FarmenVeronica & Martha
GÄVLE:Mickael Demmers
HAGMYREN:J-O Persson
HALMSTAD:KARI
JÄGERSRO:Ivan Sjöberg (Galoppuppfödare med mycket att säga)
KALMAR:
LINDESBERG:
MANTORP:
ROMME:Alf G Larsson,Lars Lindh
RÄTTVIK:Susanne Säbb
SKELLEFTEÅ:
SOLVALLA:Alexander Bard,MArgareta Wallenius-Kleberg,Jim Frick,Björn Linder,Gunnar Nilsson
SOLÄNGET:
UMÅKER:
ÅBY: Ulle Hed
ÅRJÄNG:
ÖREBRO:
ÖSTERSUND
 
Sv: Önskelista

ARVIKA(hmm,blev lite osäker om de ens kör V75 ):MARITA NÄRTELL JANSSON
AXVALLA:Bertil Nordensson
BERGSÅKER: Svante Båth
BODEN:Gunnel Fredriksson
BOLLNÄS:Jan Hédren
DANNERO:
ESKILSTUNA:Lennart Rådberg (Lennart Fredriksson....kan sättas på en annan bana där det är svårt att hitta en krönikör)
FÄRJESTAD:FarmenVeronica & Martha ,Petra Edqvist
GÄVLE:Mickael Demmers
HAGMYREN:J-O Persson
HALMSTAD:KARI
JÄGERSRO:Ivan Sjöberg (Galoppuppfödare med mycket att säga)
KALMAR:
LINDESBERG:
MANTORP:Conny Larsson
ROMME:Alf G Larsson,Lars Lindh
RÄTTVIK:Susanne Säbb,Ola Ekström
SKELLEFTEÅ:
SOLVALLA:Alexander Bard,MArgareta Wallenius-Kleberg,Jim Frick,Björn Linder,Gunnar Nilsson,Johnny B Karlsson
SOLÄNGET:
UMÅKER:
ÅBY: Ulle Hed
ÅRJÄNG:
ÖREBRO:
ÖSTERSUND
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp