öppna länk i nytt fönster????? knasig data!

C

Chough

Hmm..när jag klickar på en länk, till exempel bukefalos så öppnas det ett nytt fönster, MEN det är helt tomt i adressfältet och rutan laddar lixom inte...alltså det blir inget i rutan.
Förut funkade det men nu blir det ingenting, så jag måste kopiera länken o skriva in den i fönstret.. :cry:

nån som kanske kan hjälpa mig? :o
 
inge som kan hjälpa mig?
det är verkligen jobbigt när man till exempel klickar på en bild och den öppnas i ett nytt fönster...men så kan man inte se den. :crazy: :crazy:
 
Hva slags nettleser bruker du? Forsøkt å oppdatere den, eller bytte til en annen?
 
Jag har internet explorer 6 tror jag.
Men det har funkat förut. :smirk:
 
det verkar som att det är javascript som det är fel på?
jag har ingen aning...vet bara att det är väldigt jobbigt när man inte ens kan klicka på en bild och den öppnas i ett nytt TOMT fönster...
 
någonting har gått sönder. tyvärr vet jag inte om det är möjligt att installera om ie (har aldrig behövt göra det själv). det vore hemskt konstigt om ett javascript kunde blockera ditt ie även efter omstart - om det inte är så att du går in på samma sida hela tiden. kör igen datorn med en virusscanner och dra den igenom adaware också. hittar den inget så har jag tyvärr inga råd att komma med. du kan ju installera opera eller mozilla (andra browsers) och se om det fungerar, även om det är ett litet "fulhack". annars får du väl installera om alltihop. :crazy:
 
okej...humm..hur hittar man de där programmen då? :o

och när jag kollade på den där länken du hade hittat på google, då fattade jag ingenting...hehe så trög e jag.. :D
 
Man kan säga att sidan säger att det är ett fel som har blivit i registret, antagligen på grund av en bugg i en uppdatering. Det är inte helt lätt att fixa för någon som inte har så mycket koll på datorer. Risken är att man förstör något viktigt. Men så här är det du kan göra, ger dig två saker du kan prova om du vågar dig på:


metod 1
1 Quit all programs that are running.
2 Click Start, and then click Run.
3 Type regsvr32 /i urlmon.dll, and then click OK.
4 When you receive the "DllRegisterServer in urlmon.dll succeeded" message, click OK.

If this does not resolve the problem, repeat steps 2 through 4 for each of the following files (in step 3, replace Urlmon.dll with each of the file names below):

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll

Metod 2
To repair or reinstall Internet Explorer and Outlook Express in Windows XP, complete the following procedure while you are logged on as an administrator:
Use the System File Checker tool to scan all of the protected files on your computer:
Click Start, and then click Run.
In the Open box, type sfc /scannow, and then click OK. Note that you may be prompted to insert the Windows XP installation CD-ROM.
Test to determine if the issue is resolved. If the issue is resolved, skip the remaining steps. If the issue is not resolved, continue to the next step.
Complete an in-place upgrade of Windows XP, a repair of Windows XP, or reinstall Windows XP.For additional information about how to complete an in-place upgrade or repair of Windows XP, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
315341 How to Perform an In-Place Upgrade (Reinstallation) of Windows XP
 
tackar så mycket för hjälpen! :bow:
Metod 1 funkade alldeles utmärkt... :) äntligen kan jag surfa utan problem igen :cool:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har levt i tron om att jag genom att rensa historiken och alla data i webbläsaren ska kunna stänga ner fönstret utan att mina...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: iNHALE
·
IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 397
Senast: Mineur
·
Bukefalos När man klickar på ett användarnamn och sedan väljer "Besök xxxx hemsida!", så öppnas länken i samma fönster. Och det är ju inte bra...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: Blueberry
·
IT & mobiler Jag håller på att bli knäpp! varje gång nån skickar en länk på msn och jag klickar på länken så får jag felmeddelande att "Internet...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: BlackRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp