Öppningstråden - adventskalender 2022

Jag har ju enbart uppdaterat halva december för sedan blev jag sjuk och all kalenderglädje försvann i ett nafs.

Haupt - bra grejer om man gillar all sorts lakrits men för mig som enbart vill ha saltlakrits blir det för många luckor som går bort.

Ikea - alltså man får ju tillbaka mer än vad man ger för den så det finns inte så mycket att orda om egentligen. Dock upplever jag att själva pralinerna blir färre och färre för varje år 😔

Catrice - prisvärd kalender med hela 2 paletter i. Hade kunnat skippa nagellacken.

Revolution - även om jag och @Bulldoozer inte hade samma variant så verkar vi ha fått typ samma saker (?) Förstår inte varför det fanns både vanligt läppstift och flytande i samma färger och spegeln går bort men till det priset, helt klart värt det.

På mina sminkkalendrar hade jag önskat mig fler borstar (i fullstorlek) för det är en av sakerna jag får komplettera med nu
 
@Bulldoozer och @grodan21 Jag har googlat och sett att det verkar finnas en body mist/parfym med samma doft. Funderar på att köpa en sån istället. Tyckte om krämen också, men upplevde ingen skillnad jämfört med vanlig bodylotion förutom att den luktade sjukt gott. Så då tänkte jag att en spray kanske är en bra idé 😁 (säger hon som fick två parfymer i Yves Rocher och Eleven kalendrarna, och inte ens vet när dom kommer hinna användas :angel1: men bum bum creamen luktar ju sååå gott. Kanske går att ha sprayen som "rumsdoft" eller liknande...)
 
@Bulldoozer och @grodan21 Jag har googlat och sett att det verkar finnas en body mist/parfym med samma doft. Funderar på att köpa en sån istället. Tyckte om krämen också, men upplevde ingen skillnad jämfört med vanlig bodylotion förutom att den luktade sjukt gott. Så då tänkte jag att en spray kanske är en bra idé 😁 (säger hon som fick två parfymer i Yves Rocher och Eleven kalendrarna, och inte ens vet när dom kommer hinna användas :angel1: men bum bum creamen luktar ju sååå gott. Kanske går att ha sprayen som "rumsdoft" eller liknande...)
Den enda skillnaden tycker jag att den gick snabbare i huden och jag att jag faktiskt använder den :angel1:
 
Jag är imponerad och förbryllad över ett som gillar doften på bum bum creamen, jag tycker bara den är kväljande 🙈 så jag är glad att det var en liten burk så jag snart har använt färdigt den.

Men apropå dofter, hårkrämen från Glossybox 😍 den är ju helt underbar och mitt hår verkar älska den!
 
@TeamLundVer jag är iofsej glad att det fanns vanlig läppstift, föredrar den framför flytande (tveksamt om jag kommer använda dom..). Kan tänka mig att många är tvärtom också att man föredrar flytande och inte gillar vanliga läppstift?
Störde mig iallafall inte alls att det var av bägge hellre det än att bara få flytande som jag inte gillar..
Ska se om jag kan adoptera bort dom, det ju ändå trevlig färg på som passar många.
 
Nu är nagellacken sorterade. Drömmer om en låda jag kan dra ut där alla ligger färgkoordinerade, men jag får vara nöjd över att badrumsskåpen är generöst tilltagna i nya lägenheten. :)

Dags att börja skriva i nagellackstråden.

BBDBDB20-B888-45BB-A44F-A45D147D45BE.jpeg
 
Jag är imponerad och förbryllad över ett som gillar doften på bum bum creamen, jag tycker bara den är kväljande 🙈 så jag är glad att det var en liten burk så jag snart har använt färdigt den.

Men apropå dofter, hårkrämen från Glossybox 😍 den är ju helt underbar och mitt hår verkar älska den!
Vilken hårkräm är det?
 
Jag är nöjd med Glossybox, en del av grejerna är kommer nog att ges bort.
Rituals är inget jag kommer köpa igen, för mycket olika skarpa dofter och utfyllnadsprodukter.
Yankee Candle var lyckad, jag önskar bara att det stått vad värmeljusen hade för doft. Och att lucka nummer 24 haft annat innehåll, 12 doftljus i samma doft som lucka 23 var sisådär.
Sminket i Glamshops kalender ser jag fram emot att testa, är jätteglad över den.
 
Sammanfattning Pappas Tekalender:

Helt underbar kalender! Inte ett enda te har varit odrickbart utan jag har faktiskt gillat alla. Vissa mer, vissa mindre men jag tycker att alla har varit goda. Det kanske säger mer om hur icke-kräsen jag är när det gäller te än själva kalendern i och för sig 😅

Bäst: Mintteet och Choklad/mandelteet. Måste beställa stora påsar!

Sämst: möjligen att jag fick två stycken Rooibosteer med exotiska frukter, men teet i sig är gott 😁

Ja du @TeamLundVer, nu har du gjort så att jag aldrig mer kommer nöja mig med tesorterna i matbutikerna. Vet inte om jag ska tacka eller förbanna dig :meh::D

IMG_20221227_174941_edit_3350998058540741.jpg
 
Sammanfattning Pappas Tekalender:

Helt underbar kalender! Inte ett enda te har varit odrickbart utan jag har faktiskt gillat alla. Vissa mer, vissa mindre men jag tycker att alla har varit goda. Det kanske säger mer om hur icke-kräsen jag är när det gäller te än själva kalendern i och för sig 😅

Bäst: Mintteet och Choklad/mandelteet. Måste beställa stora påsar!

Sämst: möjligen att jag fick två stycken Rooibosteer med exotiska frukter, men teet i sig är gott 😁

Ja du @TeamLundVer, nu har du gjort så att jag aldrig mer kommer nöja mig med tesorterna i matbutikerna. Vet inte om jag ska tacka eller förbanna dig :meh::D

Visa bifogad fil 109256

Jag var sugen på den kalendern men deras attityd mot kunder kändes lite speciell :angel: vi får se nästa år.
 
Jag har inte öppnat kalendrarna sen 20.12 och missat många sidor i tråden för att undvika spoilers. När jag öppnade lucka 21 i Glossybox blev jag besviken, sheetmasken hade bäst föredatum i september. :rage: sorry för upprepning ifall detta redan diskuterats i tråden. Får ta ett kik på alla andra produkter imorgon för att kolla om fler produkter är gamla.
 
Jag har inte öppnat kalendrarna sen 20.12 och missat många sidor i tråden för att undvika spoilers. När jag öppnade lucka 21 i Glossybox blev jag besviken, sheetmasken hade bäst föredatum i september. :rage: sorry för upprepning ifall detta redan diskuterats i tråden. Får ta ett kik på alla andra produkter imorgon för att kolla om fler produkter är gamla.

Nä, ingen har skrivit nåt om det. Jag bara förutsatte att alla produkter var fräscha. Så trist! :(
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 344
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp