B

**BORTTAGEN**

Är det någon här som använder Hagtorn? Jag har precis köpt det till min häst för att han har dåliga hovar, har hört att det skall vara bra för blodcirkulationen, därför bra för hovarna. Vill bara ha reda på om det fungerar...
 
Jag använder det, främst för att min häst har haft fång. Hagtorn öker blodflödet till....äh, kommer inte i håg exakt vad det heter, men dom små ådrorna vidgas, så att det kommer mer blod och därför mer näring till hoven.
Hagtorn används även vid hjärtsjukdomer.

Om det kommer funka på din häst beror ju på varför den har dåliga hovar, det är ju inte alls säkert att det beror på dålig blodtillströmning. Den kanske har brist på biotin eller kisel?? Jag skulle ge equisetum arvense som är mkt rik på kisel, och även prova det homeopatiska medlet silicea. Gärna i kombination med hagtornen! Ge även nässla, det rensar upp i kroppens alla systemer. Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 427
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
900
Senast: Andromedae
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 514
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp