Dannie

Trådstartare
Hej!
Vad har ni för erfarenheter av att ge hästarna örter? Har just beställt till mitt sto men har aldrig använt det tidigare.
Hälsningar Nina
 
Beror ju lite på behov, har själv användt Regulate till min hormonstinna sto som funkat väldigt bra.

Ibland verkar det dock som om man ger örter bara lite på måfå, man tar inte reda på om det finns ett behov helt enkelt.
 
Hej! Tänkte pröva till dåliga hovar....
När man sedan läser om det så verkar det ju finnas till allting!
Hälsningar Nina
 
var noga med att du vet vad du ger och till varfrö. Inte bra att blanda för många örter heller. Ta kontakt med någon som har god kunskap om örter.

ett tips är att ta kontakt med dem som äger örtagården i Salsta. hemsidan dit är: www.herbgarden.home.nu
 
Sv: Örter!

Vart köpte du regulate? Har sökt det men har inte funnit en återförsäljare av det.
 
Sv: Örter!

Skickade efter dem hos hippok9, sen bytte vi till Tempremental från Equimins och numera går stoet i avel.
 
Sv: Re: Örter!

det är bättre att köpa individuella örter än färdiga blandingar. men det krävs såklart kunskap. läs hästägarens örtabok av hilary page-self, det är en bra början. :)
 
Sv: Örter!

Jag har bra erfarenheter av örter mot småförkylningar och lätt hosta. Har gett Dodson&Horrel Breathefree förr till nordisen och hon slutar hosta av det. Nu har hon inte haft hosta alls på ca 3 år, men det funkade bra iaf när det var :)

Nyponpulver (skal tror jag) är mycket bra tillsammans med Glucosamin mot stela gamla leder!
Nordisen får det :D
 

Liknande trådar

Hästvård Har en matglad häst men verkar bli väldigt kräsen när maten är blötlagd vilket jag måste vid tillskottet då det är pulver så fundera...
2
Svar
23
· Visningar
1 134
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Nu vet jag inte ifall jag hamnar rätt men fundera på ifall man kan ge en häst en instant Magic spruta när man ska flytta hästen till ett...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: lillan222
·
Foder & Strö Hej! Hur mycket protein och MJ behöver era hästar ponnysar? Förstår att det är extremt inviduellt men lite intresserad av att veta...
Svar
4
· Visningar
623
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp