Överben och benskydd

Elo

Trådstartare
T har ett rejält överben på insidan ena frambenet. Jag skulle vilja ha ett par benskydd, för att skydda överbenet men också tex senan vid hoppning. Men. Vilken sorts benskydd skall man satsa på? Jag är rädd för att tex vanliga senskydd skall trycka och irritera.

DSC_0693.JPG
 
Nelly har också ett stort överben på insidan. Jag har vanliga benskydd, aldrig tryckt eller liknande. Har lite olika varianter och inget trycker eller skaver på överbenet. När det fortfarande var aktivt var jag noga med att ha så välventilerade skydd som vanligt bara.

1425567C-EECF-4A72-A557-9FEBCEFB406C.jpeg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 959
Senast: kurakosz
·
Utrustning Pållen har överben på båda fram, och sen han slog i ett av dem så det blivit större kan han inte längre ha sina benskydd. Pälsen blir...
Svar
10
· Visningar
1 061
Senast: Dopy
·
Kläder & Bli fin Vad har ni för mössa nu? Jag har en helt vanlig mössa. Hatar egentligen mössa, men fryser numera något så kolossalt så jag får klä på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 631
Senast: Motacilla
·
Utrustning Jag skulle behöva nya benskydd till bakbenen på min herre. Problemet är att han har GROVA ben. Skydden kommer främst användas när vi...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp