Zanna01

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av överben som ligger väldigt mycket mot/över griffelbenet? Hästen är inte halt eller öm och har heller inte varit det, bara något varm. Tycker inte längre det är varmt heller. Hästen har vilat i 4 veckor. Orolig att det ska bli komplikationer av det. Är kollad på klinik men vet inte om jag blev så mycket klokare 😞 Fick metacam 5 dgr och en kortisonspruta i halsen. Inget ÅB.
 
Ringa och be att få ett samtal med veterinären för att kunna diskutera mer med dem?

Min häst har flera små överben, men inget som stör honom. Vet dock ej om något av dem sitter nära griffelbenet.
 
Försökte ringa men den vetrenär som tittat på henne var på semester och den jag pratade med i stället sa hon inte kunde säga annat än generellt utan att ha sett hästen.
 
Överben kan vara vila eller i aktiva. När dom blir aktiva får en del hästar problem utav det. Oroar du dig så pass mkt att du inte vill vänta tills din veterinär är tillbaka från semester så boka en annan veterinär helt enkelt.
 

Liknande trådar

Hästvård Nojja är bara förnamnet, testar att slänga iväg en tråd här för att försöka bli lite klokare 🙈 Herr häst hade hagrejs idag på...
Svar
8
· Visningar
776
Senast: jemeni
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 281
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: netschjen
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 249
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp