Överbyggd yngling?

Det är bara inte så att han har svårt att få grepp på halare underlag pga pälsen? Tänker att vissa fluffiga hundar har mycket päls mellan trampdynorna, vilket borde kunna göra det halare för honom?

Mina pappisar har alla då och då varit oklippta om fötterna och då inte haft direktkontakt med trampdynorna mot underlaget. Klart de kunde halka någon gång på ngt halt underlag. Men inte mer än så. Det är ju en smidig och atletisk ras.
Så att hoppa upp i möbler, stå på stubbar/nedfallna träd etc är noll problem även med luddfötter.
Så det känns väldigt osannolikt.
 
Mina pappisar har alla då och då varit oklippta om fötterna och då inte haft direktkontakt med trampdynorna mot underlaget. Klart de kunde halka någon gång på ngt halt underlag. Men inte mer än så. Det är ju en smidig och atletisk ras.
Så att hoppa upp i möbler, stå på stubbar/nedfallna träd etc är noll problem även med luddfötter.
Så det känns väldigt osannolikt.
Ja, speciellt eftersom jag klipper bort håret.
Uppfödaren svarade på mitt mail. En kullsyster som de behållit är också överbyggd ännu. Och klarar inte heller att hoppa upp. Ännu.

Eftersom det är en erfaren och välrenommerad uppfödare - aktiv i rasföreningens styrelse - så litar jag på att det ger sig. För det var vad de trodde.

Lite mindre nojig nu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp