Överdrag till sulor med broddar?

Islandshästryttare

Trådstartare
jag har ett par icebugs med broddar, kängor som jag vill gå långpromenader i men också kunna göra ärenden på vägen. och går jag in i en affär så vill jag ha ett överdrag till broddarna.

Jag har testat icebugs egna överdrag och de var helt värdelösa tyvärr. Fick nya när de första gick sönder efter tre veckor förra vintern men de andra gick sönder lika snabbt. Dessutom var de stenhårda och jag fick kämpa för att få på dem. Mailade icebugs om detta men de skrev att de flesta är nöjda med detta överdrag. Har sett varierande recensioner på nätet om dessa.

Funderar på vad man kan ha istället? Någon som har något tips? Kan man be en skomakare göra något?
 
jag har ett par icebugs med broddar, kängor som jag vill gå långpromenader i men också kunna göra ärenden på vägen. och går jag in i en affär så vill jag ha ett överdrag till broddarna.

Jag har testat icebugs egna överdrag och de var helt värdelösa tyvärr. Fick nya när de första gick sönder efter tre veckor förra vintern men de andra gick sönder lika snabbt. Dessutom var de stenhårda och jag fick kämpa för att få på dem. Mailade icebugs om detta men de skrev att de flesta är nöjda med detta överdrag. Har sett varierande recensioner på nätet om dessa.

Funderar på vad man kan ha istället? Någon som har något tips? Kan man be en skomakare göra något?


https://fotbutiken.se/skotillbehor/skoskydd
Här kanske finns något som passar?
Sökte på "Galoscher" på Google, så dök det upp en del som kanske kan vara intressant.
 

Liknande trådar

Fordon I juli tappade alltså bärgaren våran bil. Den åkte ner för en backe och krockade med ett träd. Bakluckan gick sönder och lite annat...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 210
Senast: et_flickan
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp