Överdrivet försiktig?

Vet inte om jag valde tätt prefix?
Är jag överdrivet försiktig ned tanke på smitta och pandemi?
Har en anhörig jag kör till sjukhuset där hem får behandling. Det är munskydd på redan på parkeringen och hen är noga med handsprit efter ha varit när hissknsppar o liknande.
Nu vill hens livskamrat att hen ska klippa sig före nästa besök på sjukhuset. Då är det frissan, konitori och apotek de besöker.

Det 4 dagar före sjuhusbesöker. Jag vill då inte köra utan hen får ta sjukresa i sådana fall. Bett att de ska flytta klipptiden till efter sjukhusbesöket.
Jag tänker att ev smitta inte hinner visa sig på 4 dagar.
Jag till hör riskgrupp i pandemin. Behöver extra medicin och ofta åka till vc akut för att få andas in medicin vid en vanlig enkel förkylning, så covid känns som det inte skulle gå så bra.

Min anhöriges livskamrat anser att jag är fjantig, då jag beställer mat i affären för mig och för att inte behöva besöka affären när jag handlar bla till de anhöriga trotts de kostar både påsar och 50kr,
jag är över hysterisk som tror att det smittar så lätt, och att det inte är så farligt covid.

Förstår om de tycker det är jobbigt att bara vara hemma. Men det är samma för alla.
Men att inte bry sig om att ev smitta andra känns inte bra efter frisörbesök och apotek och konditori brukar de besöka då.

Är jag onödigt försiktig?
Nej. Det är bra att vara försiktig.
Visserligen så blir man inte lika sjuk nu som i början då ingen visste hur Covid-19 skulle hanteras.
Jag fick covid från Arlanda för ett år sedan.
Mina lungor tog det inte så bra.
Jag kämpar fortfarande med rehabilitering.
Nu så skall jag gå ut min dagliga promenad för att få igång lungor och kropp.
Jag orkar gå någon km. Det är ynkligt.
Var rädd om dig, det kan slå hårt.
 
Nej. Det är bra att vara försiktig.
Visserligen så blir man inte lika sjuk nu som i början då ingen visste hur Covid-19 skulle hanteras.
Jag fick covid från Arlanda för ett år sedan.
Mina lungor tog det inte så bra.
Jag kämpar fortfarande med rehabilitering.
Nu så skall jag gå ut min dagliga promenad för att få igång lungor och kropp.
Jag orkar gå någon km. Det är ynkligt.
Var rädd om dig, det kan slå hårt.

Jag försöker vara så försiktig det går. Men märker att mina föräldrar har tröttnat på isolering. De har fått 1:a vaccinationen. Morsan vill nog åka och handla.

Jag går inte in hos föräldrar eller hos nån annan. Är utomhus mycket.
Försöker undvika folk så mycket det går.

Hoppas du får tillbaks lungkapaciteten snart 🧡 Det är så mycket som det verkar som många inte vill förstå med coronan känns det som.

här ute på kusten har e det tredubblats på en vecka.
 
Nej. Det är bra att vara försiktig.
Visserligen så blir man inte lika sjuk nu som i början då ingen visste hur Covid-19 skulle hanteras.
Jag fick covid från Arlanda för ett år sedan.
Mina lungor tog det inte så bra.
Jag kämpar fortfarande med rehabilitering.
Nu så skall jag gå ut min dagliga promenad för att få igång lungor och kropp.
Jag orkar gå någon km. Det är ynkligt.
Var rädd om dig, det kan slå hårt.
Man kan bli lika sjuk idag, svågern ligger nersövd sedan 6 veckor och blir inte bättre vad de än gör.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp