Överdrivet rädd häst

TS: tills du får provsvar för PSSM, testa ge extra magnesium och E-vitamin, ta bort kraften (ursköljd betfor/Kwikbeet är det säkraste skramlet).

En häst med smärta blir spänd och reaktiv.

Din häst har dessutom artros, eller hur? Får han smärtstillande eller andra tillskott för det? Djävulsklo? Nypon, gurkmeja, MSM?

Han får extra magnesium och jag ska köpa selen med Evitamin.

Han äter nypon, gurkmeja och msm sen har han ätit djävulsklo men har ett uppehåll på den nu då jag fick höra att den kan sluta verka om dom äter ständigt.

Vad jag förstod av veterinären skulle det inte vara en så allvarlig artros utan mer att smärta och problem uppkommer efter broddsäsong om han går på is med brodd.
Vilket är anledning till att vi plockade skorna för honom. 😊
 
Man kan DNA-testa tagelrötter också.

Kostar inte mycket. Väl värt det.

Koatar
Jo jag tänkte prova skicka in o se om de visar något.

I samband med flytt senare så kanske jag kan anpassa hans livsstil enklare för säkerhetsskull om de skulle vara typ 2 o se om det skulle bli skillnad.
 
Jo jag tänkte prova skicka in o se om de visar något.

I samband med flytt senare så kanske jag kan anpassa hans livsstil enklare för säkerhetsskull om de skulle vara typ 2 o se om det skulle bli skillnad.
Om du inte hittar någon fysisk förklaring och vill träna istället kan jag varmt rekommendera kurser "Säker häst" med före detta polisryttaren UC, hon som hade Utter. Häst och ryttare får tillsammans lära sig att möta utmaningar med mod och nyfikenhet istället för att fly direkt.
 
Om du inte hittar någon fysisk förklaring och vill träna istället kan jag varmt rekommendera kurser "Säker häst" med före detta polisryttaren UC, hon som hade Utter. Häst och ryttare får tillsammans lära sig att möta utmaningar med mod och nyfikenhet istället för att fly direkt.

Ja det var det min tanke var att testa.
Lite svårt i hitta någon som kanske kan vara ut och hjälpa en och se hand reaktioner och på vad.
I många lägen är han ju nyfiken och undersöker pillar och håller på🤷‍♀️

Som konstiga skyltar och konstiga vedgögar. Presenningar osv
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 416
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: MiniLi
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 069
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp