Överföra bilder från iPhone till PC...

TheRedLightning

Trådstartare
Jag håller på och blir galen.

Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7.

Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått upp en dialogruta som frågar vad jag vill göra, då kan jag öppna utforskaren och föra över bilderna. Sen började det strula, den ville inte kopiera över filerna.

Av andra anledningar uppdaterade jag iOS i mobilen och även iTunes på datorn och nu kommer inte ens dialogrutan upp längre.
Har googlat mig blå på lösningar och provat återställa så jag får upp dialogen på mobilen om jag vill lita på den här datorn, jag har även återställt apple services på datorn.

Såg en liten dialog när jag uppdaterade iTunes att det installerades drivrutiner för iPhone USB.

Jag kan synka mobilen med iTunes, men däremot kommer den inte ens längre upp i utforskaren så jag kan överföra bilderna.

Jag har nu iOS 12.1.3 iPhone 7, datorn är windows 7 64-bit.
Har även kollat USB, men den laddar mobilen och det går som sagt att synka utan problem med iTunes, men jag kan ej föra över bilderna från mobilen till datorn den vägen, har kollat.

Är det någon annan som haft samma problem?

Börjar kännas som det är dax för dropbox igen... men är inte så sugen på det när det är över 500 bilder och lite till...
 
Har du prövatairdroid/ webdroid? det är vad jag alltid använder. Installera appen på din dator och din iphone och sedan kör du trådlöst. Lite beroende på om du har en PC eller Mac dator? https://itunes.apple.com/us/app/airdroid-file-transfer-share/id1194539178?mt=8 Jag har en android och en PC så för mig är det fruktansvärt lätt. Om du orkar, så skapa/logga in på flickr lägg upp bilderna du vill där och ladda sedan ner dem därifrån. Tar mycket längre tid men om det inte är så många så är det ganska ok.

https://www.airdroid.com/get.html
 
Har du prövatairdroid/ webdroid? det är vad jag alltid använder. Installera appen på din dator och din iphone och sedan kör du trådlöst. Lite beroende på om du har en PC eller Mac dator? https://itunes.apple.com/us/app/airdroid-file-transfer-share/id1194539178?mt=8 Jag har en android och en PC så för mig är det fruktansvärt lätt. Om du orkar, så skapa/logga in på flickr lägg upp bilderna du vill där och ladda sedan ner dem därifrån. Tar mycket längre tid men om det inte är så många så är det ganska ok.

https://www.airdroid.com/get.html
Jag har redan dropbox, som funkar att föra över med.

Jag skulle helst vilja få igång så det funkar att koppla in USB-sladden till datorn, då det går fortast att föra över filerna den vägen.

Med min gamla iPhone 4S fick jag i slutet föra över alla bilder via dropbox då den bara ville ta laddning sporadiskt, vilket inte fungerade när jag ville föra över filer.
Tog ”hundra år” att föra över den vägen.

Provade även en annan laddsladd, ingen skillnad.
Ska ändå snart installera om windows 7 (har dragit med för det) pga platsbrist på C som jag ej blir av med hur mycket jag än rensat.

Hade förvisso velat få igång överföringen först.
Ska testa imorrn att starta om mobilen också, det gjorde jag ej idag.

Felsökningen fortsätter. 😕
 
Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7.
Jag har inte haft några problem att föra över bilder via Itunes, men ett annat alternativ är ju att ta dem via iCloud. Om du nu har aktiverat iCloud förstås. Bara logga in på iCloud på webben, markera de bilder du vill ha och ladda ner.
 
Har du senaste versionen av iTunes? Jag lyckades trycka nej på en uppdatering och då gick det inte att föra över bilder längre, men när jag uppdaterat iTunes funkade det fint igen
 
Jag har inte haft några problem att föra över bilder via Itunes, men ett annat alternativ är ju att ta dem via iCloud. Om du nu har aktiverat iCloud förstås. Bara logga in på iCloud på webben, markera de bilder du vill ha och ladda ner.
Via iTunes kan jag bara föra över bilderna från datorn till mobilen ej tvärtom.. googlat som sjutton och börjar snart ge upp, får nog bli dropbox igen.
 
Har du senaste versionen av iTunes? Jag lyckades trycka nej på en uppdatering och då gick det inte att föra över bilder längre, men när jag uppdaterat iTunes funkade det fint igen
Vet inte om det var så tydligt i ursprungsinlägget, men ja jag har senaste versionen av iTunes, laddade specifikt ner den via deras hemsida igår, men det är något som spökar, börjar ge upp hoppet och får väl dra mig till dropbox igen, men men bättre än inget antar jag.
 
Men vad händer när du försöker med via iCloud då, som jag föreslog?
Använder inte det, har bara kikat på det som hastigast och inget som intresserar mig. Har redan Dropbox kopplat till datorn, känns lite onödigt att ha två olika. Har precis fört över en video från mobilen till datorn och det går rätt fort, i alla fall när jag är hemma på wifi:t.
 
Använder inte det, har bara kikat på det som hastigast och inget som intresserar mig. Har redan Dropbox kopplat till datorn, känns lite onödigt att ha två olika.
iCloud är ju Apples specifikt avsedda tjänst för att göra precis det du vill, gratis upp till 5 GB och det ingår ju i iOS vare sig du vill eller ej, så det känns litet som att gå över ån efter vatten att välja något annat. Så det är ju genom att använda Dropbox du får två olika tjänster. Men bra att det funkar för dig nu iaf. :up:
 
Använder du originalkabel? Jag har haft det problemet med en del som inte varit original. Samma problem har jag fått när kabeln varit sliten (trots det gått att ladda telefon utan problem med kabeln). Har du kollat så det inte är damm eller liknande vid lightning uttaget?
 
Du har inte missat i någon inställning? När detinte synts i utforskaren för mig har det hänt att jag glömt klicka på lita på (på iphonen) är jag anslutit.
 
iCloud är ju Apples specifikt avsedda tjänst för att göra precis det du vill, gratis upp till 5 GB och det ingår ju i iOS vare sig du vill eller ej, så det känns litet som att gå över ån efter vatten att välja något annat. Så det är ju genom att använda Dropbox du får två olika tjänster. Men bra att det funkar för dig nu iaf. :up:
Har haft dropbox sen flera år bakåt. Jag är inte förtjust i att använda 2st oavsett om det följt med gratis, jag har dessutom mer plats på dropbox än det verkar vara på iCloud.

Nej det funkar inte så som jag vill. Vill kunna föra över med sladd till datorn. Det har hela tiden gått att föra över via dropbox, men det är inte det jag vill egentligen.

Nu igår upptäckte jag när jag hade mobilen på laddning. När sladden satt i datorn verkade den inte ladda, stod fast på 60%, när jag använde samma sladd direkt i ett ellutag var den snart på 100%..🤔

Börjar likna min gamla mobil... den gjorde likadant mot slutet.
 
Har haft dropbox sen flera år bakåt. Jag är inte förtjust i att använda 2st oavsett om det följt med gratis, jag har dessutom mer plats på dropbox än det verkar vara på iCloud.

Nej det funkar inte så som jag vill. Vill kunna föra över med sladd till datorn. Det har hela tiden gått att föra över via dropbox, men det är inte det jag vill egentligen.

Nu igår upptäckte jag när jag hade mobilen på laddning. När sladden satt i datorn verkade den inte ladda, stod fast på 60%, när jag använde samma sladd direkt i ett ellutag var den snart på 100%..🤔

Börjar likna min gamla mobil... den gjorde likadant mot slutet.

Prova med att byta sladden först. Betydligt billigare än att byta telefon...
 
Prova med att byta sladden först. Betydligt billigare än att byta telefon...
Har tre olika sladdar, ska ta hem den 3:e har provat med både den jag har i personbilen och hemma, likadant. Känner på mig att det är likadant med den som är i lastbilen.

Innan jag köper ny sladd ska (dvs om det fortfarande inte fungerar) ska jag installera om datorn (ska göra det oavsett då det är ett nödvändigt ont) och fungerar det fortfarande inte då, då blir det nog ny sladd, ny mobil blir det inte förrän den jag har lägger av helt.

På slutet med iPhone 4S förde jag över alla bilder via dropbox, fast då var det förvisso inte 500+ bilder att överföra... det löser sig nog på något sätt.
 
Har tre olika sladdar, ska ta hem den 3:e har provat med både den jag har i personbilen och hemma, likadant. Känner på mig att det är likadant med den som är i lastbilen.

Innan jag köper ny sladd ska (dvs om det fortfarande inte fungerar) ska jag installera om datorn (ska göra det oavsett då det är ett nödvändigt ont) och fungerar det fortfarande inte då, då blir det nog ny sladd, ny mobil blir det inte förrän den jag har lägger av helt.

På slutet med iPhone 4S förde jag över alla bilder via dropbox, fast då var det förvisso inte 500+ bilder att överföra... det löser sig nog på något sätt.
Kolla oxå att det inte är ludd i uttaget på telefonen. Min telefon laddade i land och ibland inte och det visade sig att det var massa ludd. Likadant när ljudet försvann i ena hörluren - ludd igen.
 
Kolla oxå att det inte är ludd i uttaget på telefonen. Min telefon laddade i land och ibland inte och det visade sig att det var massa ludd. Likadant när ljudet försvann i ena hörluren - ludd igen.
Den laddar konstant, men verkar bli sämre kräm när sladden sitter i datorn. Så känns inte som mitt fel är där, men ska ta en paus från felsökandet. Tar nog upp det till helgen igen, är för trött på veckodagarna för att ens orka tänka klart. 😅
 

Liknande trådar

IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 757
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp