Överföra bilder till datorn

makarontanten

Trådstartare
Har försökt läsa igenom reglerna, men vet inte vad mitt problem hamnar under för kategori ( hem och hobby eller här). Moderator får i sådana fall flytta till rätt.

Jag tycker om att fota, och använder både kamera och mobilen till detta. Problemet blir när jag ska föra över bilderna från mobilen till datorn. Jag får det inte att funka. När jag ska föra över från kameran, så sätter jag ju bara i sladden, sätter på kameran och då "ploppar" det ju upp på datorskärmen "Vad vill du göra"?. Ja, föra över och så är det klart på ett kick.

Med mobilen får jag ingen ikon/meddelande/fönster. Ingenting där jag kan trycka mig vidare för att få fram att jag vill föra över bilderna från mobil till dator . Någon som klura ut vad felet kan vara? Kan tillägga att det har fungerat innan, så någonstans måste jag ju råkat ha ändrat någon inställning någonstans eller kan program och liknande bara försvinna, antingen från mobilen eller datorn? Jag är inte så haj, varken på mobilen eller datorn, så om någon kan/vill hjälpa till med tips och råd, så använd gärna ett enkelt språk utan en massa "datorord" som är svåra att förstå för en oförstående:D

Jag har en Xperia S om det är till någon hjälp
 
Senast ändrad:
Sv: Överföra bilder till datorn

Gå in under "Den här datorn" eller vad det heter i ditt operatisvsystem. Högerklicka på ikonen för telefonen. Då borde du få upp ett alternativ "överföra bilder".
 
Sv: Överföra bilder till datorn

Finns inget! Finns en som heter "mobile partner" men där kommer jag ingenstans med bilder.
 
Sv: Överföra bilder till datorn

Får du alltså inte upp mobilen alls som en enhet?

Nope..Men nu hände något:o... Jag installerade något som hette media go och nu jäklar överför den en massa saker från hela telefonen:o:D.. Ha,ha, får se vad det blir av detta, jösses Amalia!!
 
Sv: Överföra bilder till datorn

Nope..Men nu hände något:o... Jag installerade något som hette media go och nu jäklar överför den en massa saker från hela telefonen:o:D.. Ha,ha, får se vad det blir av detta, jösses Amalia!!

Har inte sett vad det blir av allt än (det var typ 3000 objekt som skulle överföras;) ) Finns nog en del att radera sen om jag nu hittar var de hamnar.. Jag och datorer funkar sådär:p
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 481
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
624
IT & mobiler Hjälp mig innan jag blir komplett galen! :banghead::banghead: Jag har en macbook air, älskar den förutom att det tydligen är satans...
Svar
10
· Visningar
933
Senast: Inglorion
·
Tjatter Richard III var den siste engelske kung som dog på slagfältet. Hans död gjorde slut på det blodiga Rosornas krig och – säger vi nu –...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
14 804
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp