Överreagerar jag?

seahawk

Trådstartare
Igår var jag på en utbildning med jobbet. En äldre man från företaget som höll i utbildningen kom fram till mitt sällskap i en paus, avbröt samtalet och sa att han hade flera anekdoter att berätta. Han höll sedan en monolog med olika historier (vissa arbetsrelaterade och vissa helt random historier). En historia handlade om hans sexliv...:wtf:. Det var ju helt oväntat och jag undrade mest om jag verkligen hört rätt. Jag lämnade sällskapet men mannen fortsatte att tjata om sexhistorien till min kollega som även hörde den första gången.

Nu såhär med lite distans känner jag bara att det var väldigt opassande av mannen att berätta en historia om hans sexliv till personer han aldrig mött tidigare. Eller överreagerar jag?

Jag kommer träffa kursledaren på fredag och funderar nu på om jag ska säga något angående mannens beteende eller om jag bara ska sucka åt det och låta det passera?
 
Igår var jag på en utbildning med jobbet. En äldre man från företaget som höll i utbildningen kom fram till mitt sällskap i en paus, avbröt samtalet och sa att han hade flera anekdoter att berätta. Han höll sedan en monolog med olika historier (vissa arbetsrelaterade och vissa helt random historier). En historia handlade om hans sexliv...:wtf:. Det var ju helt oväntat och jag undrade mest om jag verkligen hört rätt. Jag lämnade sällskapet men mannen fortsatte att tjata om sexhistorien till min kollega som även hörde den första gången.

Nu såhär med lite distans känner jag bara att det var väldigt opassande av mannen att berätta en historia om hans sexliv till personer han aldrig mött tidigare. Eller överreagerar jag?

Jag kommer träffa kursledaren på fredag och funderar nu på om jag ska säga något angående mannens beteende eller om jag bara ska sucka åt det och låta det passera?

Totalt över gränsen och absolut värt att ta upp med kursledaren. Tar denne inte det hela på allvar så gå vidare inom företaget du jobbar för så kan de ställa krav på utbildningsföretaget.

Gubbslem :yuck:
 
Tack för era svar :) Jag får se imorgon om jag pratar med kursansvarig eller skriver något i utvärderingen.
 
Inte ok någonstans. Det är sexuella trakasserier och inget annat.
Säger som flera andra, ta upp det med kursledaren.
 
Jag pratade med kursledaren efter att kursen var avslutad och berättade om händelsen.
Han sa med en gång att det inte var acceptabelt och bad om ursäkt för kollegans beteende. Han skulle ta det med kollegans chef och undrade om jag ville ha någon form av återkoppling, vilket jag inte är intresserad av.

Det intressanta är dock att kursledaren även sa att de hade haft en liknande incident med denna kollega, fast internt :meh:.

Så kontentan är att jag är nöjd att jag faktiskt sa något och inte bara lät det bero. I och med att detta nu var andra gången hoppas (och tror) jag att företaget tar tag i frågan så att inga fler får utstå mannens historier.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp