Överreagerar jag?

krambanan

Trådstartare
En av hästägarna i mitt stall (kollektiv stall) ringde mig idag och sa att det kommer en russhingst till stallet imorgon som ska gå med hennes shettissto några dagar.

Vi har dåliga elstaket med rätt dålig krut på elen. Detta staket har hon tänkt ha hingst + sto innanför. Dessutom är det ingen hemma mellan 8-18 och på nätterna sover dom ca 22-06. Så hästarna går utan uppsyn större delen av dygnet.

Till saken hör att jag har 2 ston i stallet. En som började brunsta idag. Jag vill inte att någon av dom ska bli betäckta med en russhingst.

Jag protesterade och sa till hästägaren att det inte är ok för mig med en hingst på gården. Kommer antagligen få diskutera det här med henne imorgon igen. Ser inte fram emot saken dock för hon går inte att diskutera med för fem öre. Dessutom har hon inget alls sagt till två andra hästägare som har varsin valack i hagen med mitt ena sto. Den ena valacken är dessutom rätt hingstig och skulle russhingsten komma lös så lär det bli slagsmål.

Tycker ni att jag överreagerar som inte vill ha en hingst på gården? :angel:

/Maria - Ser att det är rätt skumt formulerat så om ni undrar något får ni fråga ;) Hjärnan fungerar inte som den ska idag. :p
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag förstår att du är orolig då din häst är brunstig men du kan inte flytta till nån annan hage eller måste dina hästar gå i den hagen som är precis brevid?

Lycka till!

/I
 
Sv: Överreagerar jag?

Problemet är att alla hagar är jämte varandra och vi har inte något lämpligt staket att hålla hingst innanför.

/Maria
 
Sv: Överreagerar jag?

Då får ni ju se till att hon med shettisen fixar det, det tar inte så lång tid att stängsla in en bit av en hage! Eller köpa ett dunder-elagregat!
 
Sv: Överreagerar jag?

Jag tycker definitivt inte du överreagerar! Hon får väl skicka sitt sto till hingsten. Är det kollektivstall så är det, då kan man inte göra som man vill med så kort varsel. Och framförallt inte när det gäller att stalla upp en hingst om stallet/hagarna är anpassade därefter.
 
Sv: Överreagerar jag?

Jo men nu är det så att hon har sagt till oss att inga hagar får ändras innan vi haft stallmöte. Plus att hon sagt till mig att det finns inga mer stolp (vet redan att det är en ren lögn). Så hon faller ju lite på eget grepp. :rofl: :angel:

/Maria
 
Sv: Överreagerar jag?

Precis vad jag tycker. Dessutom har hon inte ens informerat de övriga på hästägarna. Det har jag fått göra!

/Maria
 
Sv: Överreagerar jag?

Fick precis reda på att hingsten inte kommer. Det stod tydligen på tavlan i stallet idag. :bump:

Undrar bara hur mkt shettismatte kommer skälla på mig nästa gång jag ser henne. :mad: Hon har inte riktigt alla hästar hemma om man säger så. :devil:

/Maria - som är stolt över att jag för en gångs skull sa vad jag tyckte och stod på mig!
 
Sv: Överreagerar jag?

tycker inte du överreagerat ett dugg.....
hade inte heller accepterat något sådant. min gamla arbetsgivare tog alltid in hingstarna (även sommartid) kl. 11 på kvällen, då det inte längre va full översyn och tog ut dom kl. 6 på morgonen. just för att inte ha löshingst som "besvärar" stallets andra hästar - eller grannarnas........:eek: trots att han hade "anpassade" staket, för att hålla hingstarna inne i hagarna. (1.50 höga trästaket med eltrådar med rejäl ström innanför. visserligen halvblods hingstar, men ändå)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 759
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 577
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 370
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp